John Williams - War of the Worlds (2005)

Score
Label: Decca

1. Prologue (2:52)
  2. Escape from the City (5:49)
  3. Reaching the Country (3:24)
  4. The Intersection Scene (4:13)
  5. Ray and Rachel (2:41)
  6. The Ferry Scene (3:49)
  7. Probing the Basement (4:12)
  8. Refugee Status (3:50)
  9. The Attack on the Car (2:44)
  10. The Separation of the Family (2:36)
  11. The Confrontation with Ogilvy (4:34)
  12. The Return to Boston (4:29)
  13. Escape from the Basket (9:21)
  14. The Reunion (3:16)
  15. Epilogue (3:11)
Natuurlijk DE score om op dit moment naar uit te kijken.

Hopelijk lekker groots, bombastisch, episch en emotioneel ala Revenge of the Sith (hopend op koor)...

score-freak schreef:
Natuurlijk DE score om op dit moment naar uit te kijken.
Het woordje ''een'' zou al beter klinken Kijk meer uit naar Dirk Brosse's score voor Knetter!

Eerste en laatste track hebben dialoog van Morgan Freeman.

Hoho, geen overhaaste conclusies trekken, hij is een "artist" op de track. Wie weet speelt ie gewoon de dwarsfluit

Net zoals bij Batman Begins, heeft soundtrack.net alweer een exclusiefje met een First Listen van War of the Worlds.

neo (crew)
Nou mooie beurt alweer voor Knetter! die de kans heeft laten liggen om eerder te zijn...

avatar van ChrisX
Enig idee of John William's de muziek van Jeff Wayne nog qoute? Zo eigenlijk wel gaaf zijn.

ChrisX schreef:

Geen idee eigenlijk. Ik veronderstel van niet aangezien beide films zich ook in een volledig andere tijd afspelen en ik zie Williams niet meteen iemand quoten (neo kan dat mss wel verbeteren ). Ik ga deze War of the Worlds zeker es beluisteren.

avatar van ChrisX
Even voor de duidelijkheid: de muziek op het album van Jeff Wayne is voor geen enkele film gemaakt maar staat gewoon als album op zich. Je weet wel: die befaamde concept-albums uit de jaren 70

Bregt schreef:

Natuurlijk heeft iedere componist specifieke invloeden. Af en toe quote hij letterlijk iets van Erich Wolfgang Korngold's werk, vooral voor scores met dat avontuurlijke, opzwepende karakter. Nog niet te denken wat hij en iedere andere componist misschien vaagjes of letterlijk quoten, maar dan onbewust.

ChrisX schreef:

Waarom zou ie?

neo (crew)
omdat dat gaaf zou zijn....

neo schreef:

Voor Harry Potter copy paste Williams de Notenkraker flink.

Verwacht geen memorabele thema's hier, maar zo is hij ook niet bedoeld. War of the Worlds is meer een intimiderende, donkere score die welhaast over je heen dendert in de actie-cues en, zoals Spielberg zelf in de notes zegt, onder de huid kruipt in de spanningstracks door mede het effectieve onderhuidse koor.

Niet iets wat je zomaar opzet, maar oh wat effectief als je van dit soort muziek houdt en er goed voor gaat zitten.

neo (crew)
Zoals verwacht dus allemaal als je het mij vraagt. Deze stoffen we over enkele jaren maar eens van een of andere plank af om te luisteren...

neo schreef:

Niet zo minderwaardig doen, Neo.

neo (crew)
Kan er niks aan doen. Misschien ben ik de laatste jaren gewoon wat onverschillig geworden tegenover nieuwe scores van Williams. Tijdje terug dat ik buiten een gewoon goed klinkende score, ook echt een andere soort insteek met een bepaalde maten van pure verrassing bij zijn werk heb ontdekt.

Alleen Williams?

Ik zie de score al minder zitten omdat ze erg themaloos is, zoals Bob ook al zegt, zelfs al is dat de bedoeling. Dan hoor ik de score gewoon liever in de film en heb ik geen nood aan een cd-versie.

neo (crew)
Ok veel recent werk van maakt niet uit wie. Echter themaloos werk kan prima uitpakken, geen twijfel over mogelijk.

Relax
Ik had deze score en wat een slechte score, in de film klonk het allemaal beter, dit stelt niets voor, ik ga niet stemmen want ik heb deze album niet meer

avatar van JohnWilliams
Wat een prachtige voorkant!
Ik heb dit album in huis, ik vindt de muziek erg mooi.
Toen ik dit aan andere mensen liet horen kregen ze de kriebels, een goed album dus van weer John Williams.

avatar van Bart Tönjann
Inderdaad, mooie cover. Muziek is ook goed, maar alleen als achtergrond van de film. Als cd vond ik het nergens echt baanbrekend.

avatar van JohnWilliams
Ook niet bij "Escape from the City" & bij "The Ferry Scene".
Deze 2 bevielen mij wel qua muziekstijl.
Maar dit is echt zo'n disc waar je van moet houden, de ene vind hem mooi dan ander walgt ervan. Ondanks dat geef ik deze Score 4,5* vanwege deze mooie en aparte stijl. Nummer 4 heeft alleen wat weg van Jaws.

avatar van Bart Tönjann
Hoe zou dat nou komen?????

de cover vind ik ook zeer mooi. soundtrack zelf is ook heel goed. zitten wel een paar mindere nummers bij. die 2 nummers waar Morgan Freeman iets zegt vind ik er wel heel mooi bijpassen.

avatar van Carebo
Moeilijk luisterbare muziek, vooral als je, de film (nog) niet heb gezien.
Heb deze score nu al meerdere keren opgezet, maar kan me niet bekoren. Het is allemaal nogal oppervlakkig en zonder thema.
Waarschijnlijk best meevallend in de film, maar ik vind het een zeer tegenvallende luisterervaring.