Songs in the Key of X (1996)

Alternatieve titels: Music from and Inspired by the X-Files | The X-Files

Label: Warner Bros.

1. Nick Cave en The Dirty 3 - Time Jesum Transeuntum et Non Riverentum * (6:22)
  2. Mark Snow - X-files Theme (Main Title) (3:25)
  3. Soul Coughing - Unmarked Helicopters (3:23)
  4. Sheryl Crow - On the Outside (4:37)
  5. Foo Fighters - Down in the Park (4:05)
  6. William S. Burroughs en R.E.M. - Star Me Kitten (3:30)
  7. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand (6:11)
  8. Filter - Thanks Bro (4:10)
  9. Frank Black - Man of Steel (5:00)
  10. Meat Puppets - Unexplained (3:45)
  11. Danzig - Deep (3:51)
  12. Screamin' Jay Hawkins - Frenzy (2:11)
  13. Elvis Costello - My Dark Life (6:20)

met Brian Eno

14. White Zombie - Hands of Death (Burn Baby Burn) (4:13)
  15. P.M. Dawn - If You Never Say Goodbye (4:06)
  16. P.M. Dawn - X-files Theme [P.M. Dawn Remix] (4:00)
totale tijdsduur: 1:02:47 (1:09:09)
avatar van Pelk
Het nummer van Cave en the dirty Three heb ik als bonus aangemerkt. Het is eigenlijk een nummer wat "in de min" staat. Als je het eerste nummer terugspoelt, kom je in de min terecht en daarin staat dit nummer. Een hidden track derhalve.

avatar van TheSilmarillia
Jaaa, dat is lekker mysterieus, een hidden track

avatar van Tribal Gathering
De x-files theme kan ik amper meer horen, maar verder is dit een zeer goede verzamelaar. Uitschieters zijn track 5, 7, 9, en 13 (op de cd allemaal een nummertje eerder)

Father McKenzie
Absoluut fijne collectie, de serie spreekt me totaal niet aan, maar de muziek ervan mag er wezen.