Reinhard Mey - Als de Dag van Toen (1975)

West-Duitsland

10. Komm Gieß Mein Glas Noch Einmal Ein
  11. Diplomatenjagd
  12. Goede Nacht Vrienden
avatar van Madjack71
Reinhard Mey is -voor mij- vooral de man van Als de dag van toen met dat symphatieke accent. Daarnaast tuurlijk ook van de Candlelight klassieker bij uitstek; Goede nacht vrienden, maar dan de Duitse versie ervan. Maar ik zou Mey schroomlijk tekort doen door alleen dat aan te halen. Mey is de man van een warme, melancholische stem, die een verhaal kan neerzetten. Ws. een grootheid in de Duitse muziek, zoals een Lohues hier is, is Mey misschien wel de Dylan van Duitsland. Hij maakt nog steeds muziek en heeft al een aardig oeuvre opgebouwd. Dit is mijn eerste kennismaking met hem en valt zekers niet tegen. Kant A kan ik wel iets beter in meegaan als Kant B, waar de tekst wat meer naar voren komt in de hoeveelheid ervan en dan word het voor mij wat lastiger om het allemaal te volgen.

avatar van Koerok
Onlangs weer eens naar Reinhard Mey geluisterd. Echt iets uit mijn jeugd. Mijn vader had deze plaat en ik heb 'm indertijd veel gedraaid. Wel moeilijk als album te beoordelen, want het is eigenlijk een verzamelaar, ondanks de speciaal in het nderlands gezongen nummers.

Madjack71 schreef:
Kant A kan ik beter in meegaan dan kant B
Dat kan natuurlijk, al bevat Kant B wel het cabaret-achtige prachtlied 'Vertreterbesuch' en zijn in mijn optiek allermooiste nummer 'Komm gies mein Glas noch einmal ein'.