MOTOR - Man Made Machine (2012)

1 stem

Frankrijk / Verenigde Staten
Dance
Label: Clr X

1. Messed Up (3:31)
  2. Hyper Lust (2:48)

met Billie Ray Martin

3. Man Made Machine (4:31)

met Martin L. Gore

4. Control (4:09)
  5. Pleasure in Heaven (3:16)

met Gary Numan

6. Automne (4:33)
  7. Autographic (2:46)
  8. The Knife (3:11)

met Douglas McCarthy

9. Hello (3:50)

met Reni Lane

10. In the Dark (3:36)
  11. Between the Night (5:12)
avatar van brajoapau
brajoapau (moderator)
Toegegeven, ik had nog nooit van MOTOR gehoord, totdat de heren als "Opening Act" begonnen bij Depeche Mode's laatste wereldtournee "Tour of the Universe".
Dit album is naar mijn bescheiden mening hun beste tot dusver, en het nummer "Man Made Machine", met Martin is het sterkste nummer op het album.

avatar van E-Clect-Eddy
EBM, Techno, Electro aldus Discogs, even een paar nummers verkennen want als ze Gary Numan, Martin L. Gore (Depeche Mode) en Douglas McCarthy (Nitzer Ebb) weten te strikken dan trekt dat mijn aandacht.

Het is zo op het eerste gehoor Synthpop van het zwaardere soort, dus EBM en Electro kan ik goed begrijpen maar dit neigt al bijna naar het werk van Trent's Nine Inch Nails wat betreft de nummers met Gary, Martin en Douglas.

Achter MOTOR (= Haloblack minus zangeres Arianne Schreiber) zit het Amerikaanse duo Bryan Barton, Olivier Grasset. Bryan (ook bekend als Bryan Black) schijnt volgens Discogs als geluidstechnicus (sound designer) voor Prince gewerkt te hebben bij de Paisley Park Studios. Van de week eens het hele album aanhoren.