Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Ella and Louis (1956)

Jazz
Label: Verve

1. Can't We Be Friends? (3:45)
  2. Isn't This a Lovely Day? (6:14)
  3. Moonlight in Vermont (3:40)
  4. They Can't Take That Away from Me (4:36)
  5. Under a Blanket of Blue (4:16)
  6. Tenderly (5:05)
  7. A Foggy Day (4:31)
  8. Stars Fell on Alabama (3:32)
  9. Cheek to Cheek (5:52)
  10. The Nearness of You (5:40)
  11. April in Paris (6:33)
ondanks dat "they can't take that away from me" me altijd wakkerschudt en aan slankie doet denken, is dit een heerlijke cd om bij weg te dromen.

er is duidelijk chemie tussen louis armstrong en ella fitzgerald; hun stemgeluid vult elkaar perfect aan. deze cd bevat fijngevoelige vertolkingen van klassiekers die vol charme en plezier worden gebracht. puur genieten! vooral in gezelschap van een dame

avatar van T.O.
wat een schattige hoes

Fisherking, wat do JIJ nou?!

avatar van Rene1979
Ik heb deze cd in een box als heruitgave samen met Ella & Louis again. Dit is heerlijke weg droom muziek..

Lukk0
Eigenlijk luister ik maar heel zelden naar dit soort vocale jazz, maar deze samenwerking tussen Ella Fitzgerald en Louis Armstrong herinnert me eraan dat ik dat toch maar eens wat vaker moet doen. Ella en Louis maken van deze elf ballades namelijk een warm en charmant album, dat vooral 's avonds en op zondagochtenden heel fijn is om op te zetten. Het stemgeluid van Ella en Louis past ook wonderlijk goed bij elkaar, en die paar stukjes trompet van Louis maken het geheel af.
Gewoon heel fijn dit, ik ga ook snel eens op zoek naar Ella and Louis Again en Porgy & Bess.

avatar van Soledad
Soledad (moderator)
Ga voor porgy & bess. Je zult er geen spijt van krijgen ik vind die zelfs nog wat beter dan deze!

avatar van chevy93
Briljant vocal jazz-album. Past perfect bij het druilerige weer van nu. Maar bovenal is het schandalig dat hier al ruim drie jaar geen bericht geplaatst is!

chevy93 schreef:
Ben het met je eens, weinig berichten voor zo'n top plaat als deze. Porgy&bess ken ik eerlijkgezegd niet, dus zal die eens gaan luisteren:)

avatar van kühnekxs
chevy93 schreef:

Alweer drie jaar! En dat is nog steeds schandalig!

avatar van Barney Rubble
Zal ik dan ook maar eens zeggen dat ik dit een geweldig album vind. Lekker druilerig en laid-back. Ik kan uiteraard ook over drie jaar terugkomen.

avatar van Kos
Kos