UB40 - Geffery Morgan... (1984)

2,78

Reggae
Label: DEP

1. Riddle Me (3:58)
  2. As Always You Were Wrong Again (3:37)
  3. If It Happens Again (3:44)
  4. D.U.B. (4:52)
  5. The Pillow (3:26)
  6. Nkomo a Go Go (3:06)
  7. Seasons (3:48)
  8. You're Not an Army (3:46)
  9. I'm Not Fooled So Easily (4:14)
  10. Your Eyes Were Open (5:02)
11 BERICHTEN
geplaatst: 21 mei 2006, 02:08 uur [permalink]
een goeie cd van onze vrienden uit birmingham, Na het labour of love avontuur zijn ze hun maatschappij kritische blik niet ontdaan.

getuige nummers als You're not an army As ALways you where wrong again,I'm not fooled so easily, you're eyes where open en THe Pillow

Pieter Paal
geplaatst: 3 oktober 2007, 19:59 uur [permalink]
Een hele goede UB40 plaat.
Tja, ik heb iets met platen die lekker rammelen.
De teksten zijn erg leuk en het is lekker gevarieerd.
Het instrumentale 'Nkomo a go go', dat ook de b-kant van 'If it happens again' is, is veel meer dan een vullertje.

geplaatst: 21 augustus 2009, 11:57 uur [permalink]
Dit vind ik echt een heeeeeel slecht album.....

If it happens again is ok, de rest.. zonde van de tijd...

avatar van reptile71

geplaatst: 12 mei 2011, 10:23 uur [permalink]
Een 2,83 gemiddelde voor dit toch best lekkere UB40 album, en echt geen puur commerciële UB40 plaat dit. Er staan wel een paar leuke nummertjes op, vind ik. Hij mag de 3 sterren best halen. 🙂

geplaatst: 21 juni 2011, 02:50 uur [permalink]
Ach, had ik nog niets eens hierop gestemd.

toch wel een 4 waard.

avatar van SemdeJong
geplaatst: 14 april 2015, 14:18 uur [permalink]
Ok ik ben niet echt een liefhebber van de muziek van UB40 maar van tijd tot tijd komt hun muziek toch voorbij. Vandaag besloten om eens het repertoire van UB40 af te gaan beginnend met dit album.

Echte interesse wekte het album in de positieve zijn niet op. Toen de cd na een keer beluisterd te hebben weer van voor af aan begon, viel mij dat geeneens op tot bij nummer 2 As Always You Were Wrong Again. Alsof er iets mis is met mijn afspeel apparatuur. Alsof de plaat bleef hangen. Morgen maar weer verder met mijn UB40 avontuur.

geplaatst: 14 april 2015, 14:54 uur [permalink]
SemdeJong schreef:

Je bent wel met de allerslechtste begonne, dat kan een voordeel zijn 😉 heb je dat gehad...

avatar van SemdeJong
geplaatst: 14 april 2015, 17:17 uur [permalink]
Een half punt heb ik nog nooit durven geven Lennon. 😳

avatar van Arrie

geplaatst: 14 april 2015, 17:28 uur [permalink]

Ik zou beginnen met Signing Off. En eindigen met Signing Off. 😉

Die is de moeite waard. De rest kan je wel laten voor wat het is, er is genoeg interessantere muziek om te ontdekken. Ik snap ook waarom je het oeuvre van een band afgaat die je eigenlijk niet eens zo interessant vindt.

geplaatst: 14 april 2015, 19:03 uur [permalink]
SemdeJong schreef:
Een half punt heb ik nog nooit durven geven Lennon. ��

Ik geef t niet veel, maar dit album is t eigenlijk niet eens waard... echt bagger vind ik t.

Signing off is inderdaad wel erg lekker! En de opvolger present arms ook nog wel. Labour of love en Rat in the kitchen zijn ook vermakelijk. Verder is t helaas middelmaat.

avatar van frolunda
geplaatst: 2 december 2015, 01:28 uur [permalink]
Vrij matig album van UB40 al bewees de band daarna dat het nog slechter kon.Eigenlijk is alleen de single If it happens again echt de moeite waard en vallen D.U.B. en I'm not fooled so easily onder de noemer aardig.Verder doen erg elektronisch klinkende drums en ritmes de plaat geen goed.