Fabio Frizzi - Zombi 2 / un Gatto Nel Cervello (1998)

Alternatieve titel: Zombi 2 / A Cat in the Brain

5. Zombi 2 Seq. 5 (1:25)
  6. Zombi 2 Seq. 6 (3:04)
  7. Zombi 2 Seq. 7 (3:09)
  8. Zombi 2 Seq. 8 (3:06)
  9. Un Gatto Nel Cervello Seq. 1 (2:03)
  10. Un Gatto Nel Cervello Seq. 2 (3:25)
  11. Un Gatto Nel Cervello Seq. 3 (1:07)
  12. Un Gatto Nel Cervello Seq. 4 (1:50)
  13. Un Gatto Nel Cervello Seq. 5 (2:01)
  14. Un Gatto Nel Cervello Seq. 6 (1:45)
  15. Un Gatto Nel Cervello Seq. 7 (1:22)
  16. Un Gatto Nel Cervello Seq. 8 (2:16)
  17. Un Gatto Nel Cervello Seq. 9 (0:55)
  18. Un Gatto Nel Cervello Seq. 10 (2:40)
  19. Un Gatto Nel Cervello Seq. 11 (3:45)
  20. Un Gatto Nel Cervello Seq. 12 (3:08)
  21. Un Gatto Nel Cervello Seq. 13 (2:10)
  22. Un Gatto Nel Cervello Seq. 14 (1:42)
  23. Un Gatto Nel Cervello Seq. 15 (2:32)
avatar van John Doe
Erg mooie soundtrack, vooral van Zombi 2 (die in 1979 uitkwam als zogenaamd vervolg op Dawn of the Dead), maar de andere is ook prima. Schijnt een gewaardeerde score te zijn, gek dat ik de eerste stemmer ben, waarschijnlijk omdat het niet zoeen bekende film is. Las dat deze scoremaker voor Boards of Canada's laatste album een inspiratiebron was. Zijn beide totaal geen standaard horror soundtracks trouwens, het is gewoon mooie muziek die veel kanten op gaat. Dit is één van de hoogtepunten voor mij: YouTube - Fabio Frizzi - Sequence 8. Heeft wat weg van de Escape From New York soundtrack theme van Carpenter vind ik, die ik erg fijn vind, maar die is later gemaakt, dus hier wellicht door beïnvloed.

Vraag me af of de melodie van Un Gatto Nel Cervello Seq. 3 (1:07) echt bedacht is door Fabio Frizzi trouwens, een erg bekende veelgecoverde melodie namelijk.