The Game - California Republic (2012)

Label: Black Wall Street

1. God Speed (6:09)

met Mele

2. Red Bottom Boss (3:26)

met Rick Ross

3. The Drill (3:54)

met Ace Hood en Meek Mill

4. Hit the J (3:30)

met Lifestyle

5. Mean Muggin' (3:09)

met 2 Chainz en French Montana

6. Yonkers Freestyle Bas (2:23)

met Nobody

7. Death Penalty (4:20)

met Fabolous, Eric Bellinger en Slim Thug

8. Bottles and Rockin' J's [Remix] (5:34)

met DJ Khaled, Busta Rhymes, Rick Ross, Fabolous, Lil' Wayne en Teyana Taylor

9. Tonight (4:27)

met Mele

10. Greystone (3:20)

met Fat Joe, Young Chris en Sam Hook

11. Pussy Money Weed (2:54)

met Kid Red, Lifestyle en Ben J.

12. Gone Ahead (3:19)

met Sam Hook

13. Now That I'm Paid (3:41)

met Rick Ross en Mele

14. Skate On (4:09)

met Lupe Fiasco

15. When My Niggas Come Home (4:32)

met Pharrell en Snoop Dogg

16. It Must Be Tough (4:21)

met Pharrell en Mysonne

17. She Want to Have My Baby (4:21)

met Trey Songz

18. Come Up (3:36)

met Drake en Lifestyle

19. Cats and Dogs (5:51)

met Kobe

20. The Logo (4:12)

met Lifestyle, Cyssero en Mele

21. The Best Revenge (3:03)

met Lyfe Jennings en Denise Janae

22. The Don't Want None (3:40)

met Shyne en Pharrell

23. Bills Is Paid (5:00)

met Nipsey Hussle en Sam Hook

24. Roll My Shit (4:39)

met Snoop Dogg en Pharrell

avatar van UmindC
Is het nu ineens weer 'The Game'?

avatar van Yestsida
Volgens mij niet, maar het crew-lid dat deze mixtape heeft doorgelaten heeft 'The' voor zijn naam gezet. Zo staat het ook op de hoes.

avatar van Illmaticly Ill
1,5
Ai ai Game, wat is er van je geworden? Waar is die classic West-Coast sound zoals die er op je eerste 2 , 3 albums was?

De openingstrack klinkt nog lekker, maar daarna zakt het heel erg in. De producties bevallen me bijna nergens, slechte features, en Game z'n flow/stemgeluid is steeds meer veranderd en dat in negatieve zin. Het 'namedropping' mocht ook wel eens ophouden.

De beats worden gewoon iedere keer slechter en Game z'n rapskills zijn ook afgenomen imo. Jammer. The Game, een rapper die ik lang echt dope heb gevonden. Toen ik The R.E.D. album had beluisterd wist ik eigenlijk al dat het de slechte kant opging, en nu ik California Republic heb beluisterd is dat wel definitief bevestigd.

avatar van Game
Ik vind het ook niks. De mixtapes van vorig jaar waren nog wel te doen, maar dit zijn echt nummers die niet R.E.D. Album waardig zijn. Alleen Red Bottom Boss, Skate On en Roll My Shit vind ik hoogtepunten op deze tape. Ook inderdaad zijn flow en stemgeluid zijn afgenomen, hij doet qua stemgeluid J. Cole zelfs erg na op sommige nummers. Jammer. Het lijkt erop dat hij geen echte motivatie meer heeft.

avatar van UmindC
De versie zonder geschreeuw van DJ Skee is er nu ook. Maar ook zonder Skee is er geen zak aan deze mixtape, Game lijkt met elke release slechter te worden. Van deze tape houd ik alleen Skate On, It Must Be Though, Bills is Paid en Roll My Shit over, de rest kan direct weer in de prullenbak. En al die middelmatige gastartiesten altijd word ik ook een beetje moe van. Jammer, want ik geloof nog steeds dat de man het in zich heeft om een klassieker af te leveren.

avatar van Illmaticly Ill
1,5
Ik weet het niet hoor, zoals Game (de MuMe gebruiker) ook al aangeeft; het lijkt er inderdaad op dat Game niet meer zoveel motivatie heeft. Dus gaat ie maar wat andere rappers een beetje na lopen doen, en proberen mee te gaan met de mainstream, wat het alleen maar erger maakt.

avatar van Kid
Kid
Het is idd jammer dat hij deze kant opgaat. Zijn 1e en 2e album zijn echt super! Daarom denk ik echt dat hij het nog zeker in zich heeft. Maar waarom komt het er dan niet uit?

En die labelnaam: Money Gang.. zucht...

avatar van Game
Label moet toch gewoon eigen beheer zijn? Money Gang is zijn kledinglijn en nieuwe slogan, meer niet.

avatar van Yestsida
Oh, ik had op Wikipedia (ik weet het, niet altijd even betrouwbaar) gelezen dat Money Gang zijn nieuwe label is. Dat het dus The Black Wall Street Records vervangt.

Vond het al wel raar dat het een dochterbedrijf zou zijn van Cash Money Records, aangezien Game zelf niet bij Cash Money getekend staat. Ik merk ook op dat er nergens in dat Wikipedia-artikel een echte officiële bron staat.

Money Gang - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Ik zal wel een correctie inzenden

avatar van Game
Zover ik weet is Money Gang geen label en zal het ook zeker Black Wall Street niet gaan vervangen
Die Wikipedia pagina is ook echt bullshit.

avatar van Holla
1,5
Afschuwelijke mixtape dit, zijn slechtste de afgelopen jaren als je het mij vraagt. Bills is Paid heeft nog wel een redelijke hook, en God Speed klinkt nog best aardig maar van de rest kan ik niet genieten. Gelukkig is Jesus Piece een stuk beter!