Renaissance - In the Land of the Rising Sun (2002)

Label: Giant Electric Pea

1. Carpet of the Sun (3:50)
  2. Opening Out (4:24)
  3. Midas Man (6:31)
  4. Lady from Tuscany (7:08)
  5. Pearls of Wisdom (4:42)
  6. Dear Landseer (5:41)
  7. Northern Lights (4:22)
  8. Moonlight Shadow (4:09)
  9. Precious One (4:49)
  10. Ananda (5:41)
  11. Mother Russia (10:32)
  12. Trip to the Fair (11:53)
  13. One Thousand Roses (7:54)
  14. I Think of You (3:21)
  15. Ashes Are Burning (19:56)
avatar van Paap_Floyd
Live in Japan 2001. Is wel een beetje te horen. 26 jaar later klinkt Trip To The Fair nog steeds schitterend, iets speelser, en Annie iets valser. Mag het?

Ozric Spacefolk
Subliem geluid, en Annie klinkt vlijmscherp (hier en daar wat valsig). Wat is het toch een topzangeres en topband eveneens.

Voor de geïnteresseerden: naast Annie spelen drummer Terence Sullivan en gitarist Michael Dunford van de originele bezetting mee.

Deze band is aangevuld met de weergaloze Mickey Simmonds (Camel, Fish) op toetsen en Rave Tesar op bas en David J. Keyes op piano en andere toetsen.

Waarom John Tout live niet meespeelt, weet ik niet. Het zal aan zijn gezondheid hebben gelegen.
Overingens zullen Tesar en Keyes wel bij de vaste line-up gaan behoren en spelen nu (2015) ook alweer 15 jaar bij de band.