Elite Gymnastics - Ruin 2 (2011)

Electronic / Pop

4. Little Things 2
  5. Omamori 2
Here, in Heaven 2

sxesven
Ruin 2 is zo zo zo zo zo zo goed. Op vinyl overigens gekoppeld met Ruin 1 (op de A-kant) - welke samen dus als de Ruin 12" op Acéphale zijn verschenen. Prijzig dingetje; naar verluid met een heel boekwerk. Binnenkort maar eens bestellen, dus. Dromerig, shoegazerig, magisch mooi. Het oeuvre van Elite Gymnastics waaiert verder vele kanten uit met misschien dreampop als vertrekpunt. Dan zoete wavey post-gaze, dan galmende chillwave, dan melancholische ambient, dan stemmige breakbeat en jungle. Het is niet makkelijk vast te pinnen, en je weet nooit wat te verwachten, maar het herbergt wel heel veel schoonheid.

sxesven
Here, in Heaven, in eender welke vorm, toch wel een van de mooiste liedjes evar. Kapotlau kuvvertje van ene Conrad Tao hier te checken.

En Minneapolis 2 mudderfukker.

avatar van Tha)Sven
Vreemd dat ik hier nog nooit gestemd op had. Ongetwijfeld de volle score, mijn favoriet is Minneapolis belongs to you 2, een van mijn favoriete nummers allertijden.