Drugstore - Drugstore (1995)

Rock / Pop
Label: Go!

1. Speaker 12 (3:58)
  2. Favourite Sinner (2:48)
  3. Alive (2:29)
  4. Solitary Party Groover (2:55)
  5. If (1:45)
  6. Devil (2:34)
  7. Saturday Sunset (2:17)
  8. Fader (3:56)
  9. Super Glider (2:43)
  10. Baby Astrolab (2:41)
  11. Gravity (3:09)
  12. Nectarine (3:10)
  13. Starcrossed (3:59)
  14. Accelerate (4:31)
avatar van SirNoodle
De zangeres heeft een mooie slepende stem, en da's de voornaamste kracht van deze groep. de songs zijn soms wat te middelmatig, typische gitaarrock, met soms wat Zuid-Amerikaanse invloeden. Super glider steekt er voor mij ver bovenuit.

Kleine anekdote: dit groepje ontdekt via een 'volume'verzamelaar (zo'n engelse verzamelaar met dik boekje), en ze dan kort daarna zien spelen als voorprogramma van Radiohead in België (ik denk ten tijde van the bends). Was hun laatste concert van die tournee, en dus speelde Drugstore als laatste nummer van hun voorprogramma-set een aangepaste versie van Radiohead's creep, met een songtekst over de radiohead-groepsleden zelf. Was wel mooi

avatar van TerryA
zo te zien niet zo populair hier geweest?
Voor degene die toevalig in London zijn volgende week dinsdag, geven Drugstore een "one off" concert van deze album in Dingwalls, Camden, London.

Dingwalls London - Gig highlights

als live band waren Drugstore altijd goed - volgens mij hadden ze ook mid jaren 90 een keer op London Calling in Amsterdam gestaan?

Nee, niet populair geweest. Alleen El President werd destijds veel op de radio gedraaid, omdat Thom Yorke meezong. Maar die staat dan weer niet op dit album.

avatar van EttaJamesBrown
Ook deze na 20 jaar weer teruggevonden. Wel bizar dat ik direct weer meegezogen word in mijn duistere verleden van de late jaren negentig. En dat ik denk aan mijn Mazda 323 met 4 versnellingen.
Geil plaatje, dat is zeker. Ook voor een Solitary Party Groover.

Ooit gezien op Lowlands. Begin jaren negentig. Jaar later vond ik de CD op Koninginnedag. Draai hem elk jaar wel een of twee keer. Prettig plaatje.