The Flaming Lips - The Flaming Lips and Heady Fwends (2012)

Label: Bella Union

1. 2012 (4:11)

met Ke$ha, Biz Markie en Hour of the Time Majesty 12

2. Ashes in the Air (6:13)

met Bon Iver

3. Helping the Retarded to Know God (7:03)

met Edward Sharpe & The Magnetic Zeros

4. Supermoon Made Me Want to Pee (3:17)

met Prefuse 73

5. Children of the Moon (5:32)

met Tame Impala

6. That Ain't My Trip (3:47)

met Jim James

7. You, Man? Human??? (3:34)

met Nick Cave

8. I'm Working at NASA on Acid (7:59)

met Lightning Bolt

9. Do It! (3:28)

met Yoko Ono en Plastic Ono Band

10. Is David Bowie Dying? (6:38)

met Neon Indian

11. The First Time Ever I Saw Your Face (10:06)

met Erykah Badu

12. Girl, You're So Weird (3:23)

met New Fumes

13. Tasered and Maced (4:13)

met Aaron Behrens

avatar van lost in music
Een nieuw album van the flaming lips....Daar gaat mijn hart zeker sneller van kloppen. En ook al is dit een verzamel album van allerlei colabs, met een groot scala aan artiesten klinkt deze toch wel heel erg lekker!

Kijk er naar uit dit album de komende tijd te gaan leren kennen!

Voorlopige hoogtepunten:

Is David Bowie dying? (fantastische titel!)
I'm working at nasa on acid (fantastische titel!)
The first time ever i saw your face (10 min pure and utter bliss)

avatar van Tha)Sven
Bevalt me beter dan hun vorig trippy album, maar wel leuk dat ze nu duidelijk terug zijn gegaan naar hun psychedelische beginjaren. Hopelijk volgt dan binnen een aantal jaren een nieuwe Soft Bulletin.

avatar van ChrisX
Aah f++k .. alleen op vinyl?

Wat houdt een nieuw (verzamel)album van de Lips nu in tegenwoordig, aangezien ze zo 40 Ep's (wie weet meer) per jaar doen ofzo en zelfs tracks maken van 24, 48 en 90 uur.

ChrisX schreef:
Aah f++k .. alleen op vinyl?

Aah.. ik zie nu wel bij Amazon dat hij op cd uitkomt

Raymond.
Ja inderdaad, ik heb hem zojuist gepreorderd. En dit jaar krijgen we ook de echte opvolger van Embryonic. Het word nog een echt goed muziek jaar met een nieuwe Dinosaur Jr.,Sebadoh en Flaming Lips release. Alleen Stephen Malkmus moet nog met een nieuw album komen, en dan is het jaar perfect.

avatar van ChrisX
Voor het eerst aan het luisteren en het is wel weer lekker typisch FL. Die hele aparte produktiestijl van hen is echt hun handelsmerk. Track 3 en 5 vind ik tot nu toe wel het hoogtepunt. Overigens, het label bij dit album klopt niet. Hun contract met Warner Brothers zit er op en dat is ook eigenlijk de aanleiding voor al deze combis.