Mantis - Turn Onto Music (1973)

Fiji
Label: Vertigo

1. Day & Night (3:20)
  2. In the Midnight Hour (3:18)
  3. You Don't Love Me (3:30)
  4. Mississippi Queen (3:01)
  5. Shake That Fat (4:11)
  6. Turn Onto Music (2:35)
  7. Island Suite (A. Firewalker B. Back at the Village C. Hurricane Bebe) (23:02)
  8. Time Is Tight * (4:12)
  9. Get Down * (2:46)
avatar van Ducoz
Bijzonder plaatje van een band uit een land waar je niet dagelijks platen uit ziet: Fiji.

Kant A hinkt een beetje op twee gedachtes. Enerzijds komen er net wat lullig gespeelde nummers langs, die net even te amateuristisch klinken. Anderzijds zit er wel groove in en het orgeltje zingt ook lekker.
Op kant B begint de psychedelische gekkigheid. Na de titel track start er een funky, psychedelische trip. Het schiet alle kanten uit, jankende orgels, met wahwah doordrenkte gitaren. Tropische ritmes.

Voor dat je over gaat op de koop van de originele LP, die ruim 700 euro moet doen, zou ik eerst even youtuben of voor een heruitgave gaan.