Third World - Journey to Addis (1978)

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. One Cold Vibe (Couldn't Stop Dis Ya Boogie) (4:31)
  2. Cold Sweat (3:50)
  3. Cool Meditation (3:35)
  4. African Woman (6:19)
  5. Now That We Found Love (7:38)
  6. Journey to Addis (6:44)
  7. Fret Not Thyself (4:06)
  8. Rejoice (3:46)
Ook weer een album waar ik hogere verwachtingen van had. De hitsingle "Now that we found love" was dan ook het beste nummer van de plaat. Mijn hart gaat hier niet sneller van kloppen. Kan niet tippen aan bijvoorbeeld een Black Uhuru. Het is leuke achtergrondmuziek. Meer niet.
3***

avatar van ewalk
Ben ik het niet mee eens! NAtuurlijk is de titelsong erg leuk maar ook cool meditation en Africvan woman zitten goed in elkaar. Daarnaast the instrumentale Journey to Addis wat een heerlijke funky vibe over zich heeft. Vervolgens Fryth not thyself wat een heerlijke mellow reggae sound brengt. rejoice is een soort van crossover song met wat jazzy invloeden. Toch een leuke plaat.

avatar van Oldfart
Nogal mainstream natuurlijk, maar Now that We Found Love is wel lekker om een lazy sunday mee op te starten.
Vreemd eigenlijk; 7 stemmen, 2 reacties. Laatste bericht bijna vier jaar geleden.
De gemiddelde UB40 liefhebber zou hier toch wat mee moeten kunnen.
Die vijf sterren die ik hier had staan kloppen alleen niet, geen idee meer waarom ik dat deed.
Maar verder kabbelt het lekker door hoor. Zo beroerd is het nou ook weer niet, maar 3,5 lijkt me realistischer.

avatar van matthijs
Naast Now... zijn African Woman + Journey heerlijk!
Ik vermoed ook dat liefhebbbers van de oude ub40 hier wel aan hun trekken komen.

avatar van reptile71
Rare vergelijkingen met UB40 hier. Dit lijkt er van geen kanten op en al zeker heeft het niets te maken met de oude UB40. Dit heeft veel meer soul en funk. Ik vind Signing Off bijv. een hele lekkere plaat, maar die is toch wel gortdroog vergeleken deze swingende plaat.

avatar van matthijs
reptile71 schreef:

Ik vind het ook niet per se lijken op UB40, maar het heeft voor mij een zelfde soort warme, lome, melancholische reggaesfeer.

Overigens luisterde ik per ongeluk laatst de nieuwste UB40 plaat (ik had ze al 20 jaar afgeschreven) en dat klonk niet geweldig, maar wel geinspireerd. Dit verbaasde me nogal, ik wist namelijk zeker dat UB40 pulp voor de massa was geworden. Dit even ter zijde).

avatar van Metalhead99
Een fijn achtergrondmuziekje. Het word nergens echt bijzonder en het kabbelt allemaal maar voort. Daarom blijft dit ook niet meer dan een lekker achtergrondgeluid. "Now That We Found Love" steekt er wel met kop en schouders bovenuit.

Beetje flauwe reggae met teveel gepiel en solo's
Misschien niet eerlijk te vergelijken me grootheden als Black Uhuru, Congo's, Gregory Isaacs maar doet met niet veel, zat bij een partij, kan weer weg