Aswad - Aswad (1976)

Reggae
Label: Mango

1. I a Rebel Soul (5:06)
  2. Can't Stand the Pressure (4:25)
  3. Ethiopian Rhapsody (3:35)
  4. Natural Progression (6:11)
  5. Back to Africa (5:38)
  6. Red Up (3:00)
  7. Ire Woman (3:08)
  8. Concrete Slaveship (8:29)
avatar van Madjack71
De 1steling van Aswad blijft trouw aan hun roots, hoe anders klinken ze later op Distand Thunder. Ikzelf geef hier de voorkeur aan. Het klinkt allemaal wel relaxed, maar als ik hierna een album luister van Burning Spear, dat mist het wel wat aan charisma en pakkende nummers. Als geheel niets mis mee.

avatar van Echo01
Wat een prachtig reggae album! Vreemd daarom dat ik de tweede ben die dit album (kort) bespreek.

Ondanks de trieste onderwerpen die worden bezongen, word ik vrolijk van de ijzersterke melodieën. Momenteel niet uit mijn cd-speler weg te krijgen, hoewel de warme zomerdagen natuurlijk ook wel debet aan zijn.

Een aanrader.

avatar van zoppo
Relaxreggae van de bovenste plank. Deze schijf stond ooit in een reggae-top10-allertijden-lijstje in OOR. Ik heb een paar jaar in Tanzania gewoond, daar was Back to Africa een grote hit.
Live uit 1983 is ook ijzersterk. Het overige werk is matig...