Burning Spear - Dry & Heavy (1977)

Jamaica
Reggae
Label: Island

1. Any River (3:20)
  2. The Sun (3:43)
  3. It's a Long Way Around (3:06)
  4. I W.I.N. (3:47)
  5. Throw Down Your Arms (4:06)
  6. Dry and Heavy (3:29)
  7. Wailing (2:46)
  8. Black Disciples (4:23)
  9. Shout It Out (3:27)
Marcel²
Naar mijn mening komen op enkele uitzonderingen na, de beste reggae albums uit de jaren 70. Zo ook deze, erg goed.

Marcel²
Dry & Heavy en het album hiervoor, Mann In The Hills zijn ook verkrijgbaar op 1 cd. Misschien wel handig om te weten voor de liefhebber. Zelf heb ik deze albums los en op lp.

avatar van Madjack71
Kwalitatieve roots reggae door Burning Spear. Alle albums uit deze periode kun je volgens mij blind aanschaffen. Op vinyl doen ze het ook wat prijs betreft nog goed 2de hands. Heerlijk om naar te luisteren.

avatar van jorro
Voor de reggae liefhebbers.. het album staat in de oor jaarlijst 1977 op plaats 49.
Aan mij is reggae niet besteed, want in mijn beleving te eentonig. Geen * derhalve.