Burning Spear - Hail H.I.M. (1980)

Jamaica
Reggae
Label: EMI

1. Hail H.I.M. (4:16)
  2. Columbus (3:38)
  3. Road Foggy (3:37)
  4. Follow Marcus Garvey (4:28)
  5. Jah See and Know (3:30)
  6. African Teacher (4:01)
  7. African Postman (4:28)
  8. Cry Blood Africans (5:03)
  9. Jah a Guh Raid (5:35)
Marcel²
Zijn eerste album onder contract bij EMI. Een prachtig album is dit ook. Winston Rodney is zijn jongere jaren. De twee andere albums onder EMI zijn Farover en The Fittest of The Fittest. Alle twee zeer de moeite waard, rustige reggae muziek, zoals we vaak van Burning Spear gewend zijn. Gisteren gekocht dit album, en is zeker de laatste niet. De andere twee die ik net noemde worden zeker de volgende. Het album uit 1975, Marcus Garvey is ook een aanrader. Het meesterwerk van Burning Spear.

Reggae van hoog niveau.
Na Marcus Garvey zijn beste werk!

avatar van bertus99
Ben geen echte volger van reggaemuziek en ik heb ook niks met de JAH-religie, maar deze heb ik al jaren en toevallig vandaag weer eens gehoord. Blijft lekkere muziek en steeds in de goeie groove, relaxed en geen gedoe met effecten wat veel reggae zo gekunsteld maakt.