Maroon 5 - Overexposed (2012)

Label: A&M Octone

1. One More Night (3:39)
  2. Payphone (3:51)

met Wiz Khalifa

3. Daylight (3:45)
  4. Lucky Strike (3:05)
  5. The Man Who Never Lied (3:25)
  6. Love Somebody (3:49)
  7. Ladykiller (2:44)
  8. Fortune Teller (3:23)
  9. Sad (3:14)
  10. Tickets (3:29)
  11. Doin' Dirt (3:31)
  12. Beautiful Goodbye (4:15)
  13. Wipe Your Eyes * (3:34)
  14. Wasted Years * (3:33)
  15. Kiss * (7:00)
avatar van Justinx
Wat zitten we hier weer op te wachten met z'n allen! Ik had nog goede hoop toen ik Come Away to the Water hoorde, ongetwijfeld het beste nummer dat Maroon 5 heeft gemaakt in de afgelopen tien jaar Helaas; single Payphone geeft waarschijnlijk weer het startschot voor een album vol platte en overgeproduceerde popliedjes die kant noch wal raken.

BobvH
Erg benieuwd! Payphone vind ik wel erg makkelijk... Het stukje dat ik van Wipe Your Eyes heb gehoord vond ik wel lekker klinken, al heeft het een wat aparte intro... Ik verwacht geen nieuwe Songs About Jane en ook het niveau van It Won't Be Soon Before Long zal wel niet geëvenaard worden, maar ik hoop gewoon op een paar lekkere nummers.

avatar van Gloeilamp
Ik vind Payphone toch wel een fijn nummertje. Ben benieuwd naar het volledige album, de hoes vind ik niet zo mooi..

avatar van Lennonlover
Vorige plaat was erbarmelijk. Hopelijk pikken ze snel het catchyness niveau van hun eerste twee platen weer op.

avatar van wvv89
Wasted Years, studio versie? Dit was een nummer gemaakt na Songs About Jane, maar uiteindelijk nooit is opgenomen is in de studio (alleen live). It Won't Be Soon Before Long is ook totaal anders dan Wasted Years, dat in de lijn ligt van Songs About Jane.
Voor de rest ben ik bang dat het veelal overgeproduceerde pop nummers zijn waar veel geld mee te verdienen valt. Ook niet heel erg om af en toe zo'n cd op te zetten...

avatar van Ralph.
Eerste 2 albums waren redelijk leuk. Toen hadden ze beter kunnen stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat je echt werkelijk denkt als 'stoere' band dat je met 'Payphone' een goed nummer hebt gemaakt.

avatar van wvv89
@Ralph

Ik denk meer dat ze hiermee het grote publiek willen aanspreken en goed willen verdienen...

Album is gelekt.
Klinkt wel aardig, wel een stuk commercieler dan de vorige.

Luisterd wel lekker weg, maar verder niet heel sterk ofzo. Songs of Jane blijft toch favoriet..

sad en one more night zijn de beste nummers hierop!

avatar van KKOPPI
wat is dit ineens voor een onzin, waar is de alleraardigste IWBSBLpoprock?

avatar van Lovekellycl
Ik weet zowel Songs about Jane te apprecieren als hun latere albums. Ben alvast heel benieuwd naar deze Payphone vind ik alvast een erg mooi nummer, al ben ik het ondertussen al wat beu gehoord..

avatar van Timo-otje
Mij82 schreef:
Klinkt wel aardig, wel een stuk commercieler dan de vorige.

Kan dat dan? Nog commerciëler dan hun vorige?

avatar van Lovekellycl
Wat een teleurstelling. Dit album kan lang niet tippen aan hun vorige albums. Enkel Payphone springt er echt uit, de rest is nogal gewoontjes.

avatar van coldwarkids
Aangezien je smaak.. past dit juist goed bij je. Te commercieel deze plaat.

avatar van Lovekellycl
Neen, deze is net iets te commercieel voor mij.

avatar van XtReM3 SkILLz
0,5
Een misdaad tegen de mensheid zo slecht is deze muziek... ik wordt er zowel fysiek als mentaal ziek van en dat geldt voor elk album en nummer van deze ziekelingen en geld ook voor de 'fans' hiervan !!! KOTS

avatar van Gloeilamp
XtReM3 SkILLz schreef:

Alsof de fans hier iets mee te maken hebben, dit is natuurlijk de grootste onzin. Mensen die Maroon 5 goed vinden mogen dat toch gewoon blijven doen? Dat jij naar 'veel betere groepen' zoals Radiohead en Pink Floyd luistert maakt jou natuurlijk erg cool, maar om mensen die van andere muziek houden dan jij zover de grond in te trappen slaat natuurlijk nergens op.

Ik moet eerder kotsen om dit soort kloteberichten dan wanneer ik Maroon 5 hoor. Ik vind dit ook geen topalbum, maar laat de mensen die hier wel houden in hun waarde. Smaken verschillen hé.

avatar van tbouwh
Daylight en Payphone zijn 2 prima nummers, maar daar blijft het helaas bij. One More Night kon ik na 2 keer luisteren helaas niet meer uitstaan. In de overige nummers klinkt weinig beleving door; daarnaast weten ze eigenlijk nauwelijks te boeien

avatar van Shelter
payphone is wel ok voor een popnummer, maar de rest hier mist creativiteit van eerste 2 albums.
Dit album is duidelijk gericht op een hoog verkoop cijfer, nee dit is niks voor mij.

WPE
neee...dit is het echt niet. Hopseflopsmuziek met een disco-beat en puberale liedjes en refreintjes. Not the band it used to be...

JD Hotel
dit is niet echt mijn muziek en toch zitten er wel leuke componenten in. swag die moves!