Autopsy - Acts of the Unspeakable (1992)

Label: Peaceville

1. Meat (2:38)
  2. Necrocannibalistic Vomitorium (2:11)
  3. Your Rotting Face (3:55)
  4. Blackness Within (1:45)
  5. An Act of the Unspeakable (2:25)
  6. Frozen with Fear (0:31)
  7. Spinal Extractions (0:21)
  8. Death Twitch (2:13)
  9. Skullptures (2:32)
  10. Pus / Rot (4:01)
  11. Battery Acid Enema (1:46)
  12. Lobotomized (0:51)
  13. Funerealty (2:53)
  14. Tortured Moans of Agony (0:45)
  15. Ugliness and Secretions (1:09)
  16. Orgy in Excrements (1:57)
  17. Voices (2:07)
  18. Walls of the Coffin (1:19)
  19. Fiend for Blood * (0:28)
  20. Keeper of Decay * (2:26)
  21. Squeal Like a Pig * (3:43)
  22. Ravenous Freaks * (2:25)
  23. A Different Kind of Mindfuck * (0:47)
  24. Dead Hole * (2:30)
  25. Severed Survival * (3:03)
  26. Hole in the Head * (5:25)
  27. Fleshcrawl * (0:40)
  28. Torn from the Womb * (3:02)
  29. Fiend for Blood * (0:40)
  30. Service for a Vacant Coffin * (2:50)
  31. Embalmed * (3:02)
  32. Destined to Fester * (4:15)
  33. Robbing the Grave * (3:47)
  34. Charred Remains * (3:32)
avatar van B.Robertson
Ik kan me het ook wel voorstellen dat mensen wel stemmen maar geen berichten plaatsen. Soms is het gewoon lastig iets (on)zinnigs over een cd te zeggen.Teksten als de plaat is goed en ik ben het met iemand anders eens heeft MuMe volgens de regelementen niets aan. Taal -en spellingsfouten komen ook aan het licht. Ikzelf val snel in herhaling met steeds dezelfde woordkeuze. De tekst kan ook nog eens bekritiseerd worden door andere gebruikers.Toch is dit allemaal geen belemmering voor mij. Autopsy begon zo goed met de eerste twee platen. Daarna werd het allemaal minder.Op Acts of the unspeakable staan maar weinig goed uitgewerkte songs. De meeste nummers missen structuur en er zit niet altijd een duidelijke kop en staart aan. Het geluid is ook nog eens zacht waardoor ik mij afvraag of ze terug in de demofase zijn beland. Vaak klinkt ook alles hetzelfde.Nou is het niet zo dat de plaat bagger is. Als Coralles/Cutler/Reifert fan valt het voor mij nog redelijk aan te horen. Toch nog goed uitgewerkt zijn: Blackness within, Pus/Rot, Funereality en Walls of the coffin. Ook leuk zijn de korte songs/instrumentaaltjes: Frozen with fear, Spinal extractions, Lobotomized, en Tortured moans of agony. Opvolger Shit fun zal van het zelfde niveau blijken te zijn. drie sterren voor Autopsy.

avatar van Edwynn
Eigenlijk is dit een best geinig ceedeetje. Ik vind het wel jammer dat ik het gevoel heb dat de alleraardigste ideeën in de korte doodsuitspattingen wat afgeraffeld worden. Desondanks klinkt het allemaal lekker smerig en dus vermakelijk.

Ik zit alleen met wat verbazing naar de tracklist te kijken. Mijn exemplaar gaat maar tot Walls Of The Coffin. De nummers 19 t/m 34 zien er onder anderen uit als de Fiend For Blood en Retribution For The Dead ep's. Horen volgens mij dan ook niet bij dit album.

Weet iemand toevallig hoe dat precies zit?

avatar van B.Robertson
Ik heb een exemplaar met bonustracks. Het originele album duurt goed 35 min. en gaat inderdaad slechts tot Walls of the Coffin. De heruitgave uit 2003 bevat de Fiend for Blood EP en wat livetracks.