Anouk - Update (2004)

3,43

Label: Dino

1. Who Cares [Acoustic] (3:44)
  2. Everything [Acoustic] (4:45)
  3. Too Long [Acoustic] (3:19)
  4. Searching [Acoustic] (3:45)
  5. Stop Thinking [Acoustic] (3:32)
  6. Wait and See [Acoustic] (3:55)
  7. Margarita Chum [Acoustic] (3:59)
  8. It Wasn't Me [Live at Oosterpoort] (5:41)
  9. Losing My Religion [Live at Oosterpoort] (3:56)
  10. Michel [Live at Pinkpop] (4:38)
  11. Between These Walls [Acoustic] (3:50)
  12. Hail [Live at Denk aan Henk] (4:19)
  13. Searching [Live at Denk aan Henk] (4:30)
19 BERICHTEN

Staat het liedje van de Lion reclame erop?

Nee, die staat er niet op. Maar het is echt een heel erg gaaf album. Vooral de akkoestische Stop Thinking en Margarita Chum zijn briljant.

avatar van Tommeh
Zeker een goed album. De nummer Too Long en Hail zijn ook top. Vind de cover Losing My Religion alleen flink tegenvallen.

Planefreak
Tommeh schreef:

das echt zeker waar. Snap eigenlijk niet dat ze dat zelf niet ziet..maarja
Voor de rest echt goede nummers!

avatar van dynamo d
Tjeerd schreef:

Staat het liedje van de Lion reclame erop?

Liedje van Lion reclame was, dacht ik, 'I Live For You'. De live-versie vind ik Anouk's allerbeste nummer. Dit staat op de DVD-video 'Close Up' van Anouk: wat een stem, maar ook wat een steengoed gitaarwerk van haar band!

Ik houd alleen wat minder van acoustische muziek. Het pit is er dan een beetje vanaf. Vandaar voor 'Update' 3,5* van mij. Andere albums van Anouk waardeer ik hoger.

het liedje van de lion reclame is 'only you'. het staat geloof ik niet op een officiele cd maar miss kan je t wel erges dlen

avatar van Ali Chemicali
Voor deze CD loop ik weinig van stapel. Vrij saai, alleen er zit wel 1 hoogtepunt aan Losing My Religion. Van R.E.M is ie wel beter, maar Anouk kan hem ook buitengewoon gevoelig aan de man brengen. Ze doet hem zelf meer dan R.E.M met gevoel vind ik, maar toch vind ik het orgineel beter 2,5*

Het zijn vooral hele mooie nummers! Echt tof dat ze dit gedaan heeft, vind ik.

avatar van Ghans

Who Cares ..... als je het echt even niet meer ziet zitten, draai dit nummer. Je begrijpt er nog steeds niets van daarna, maar het kan je in ieder geval voor even niets meer schelen. Ik vind Anouk acoustisch veel beter dan in normale doen. Dit is Anouk, de andere Anouk is een rol. EEN DIKKE 5+++++

Planefreak
Mooie liedjes. Het zit in de eenvoud van de liedjes. De krachtige stem van Anouk die door zorgvuldig gitaar werk word begeleid klinkt echt geweldig. Door een acoustisch album te maken stel je je redelijk kwetsbaar op tussen al die heftige pop songs, maar wie zich kwetsbaar opsteld straalt wel de meeste kracht uit. En dat kun je voelen als je naar deze liedjes luisterd. Ik denk dat Anouk slim is geweest is om dit te doen, het zijn denk ik tijdloze liedjes. Dat is een groot compliment.

Anouk is the best! Dikke 5!

avatar van Shelter
Anouk's stem past mijn inziens het best bij akoestische muziek. Zij heeft namelijk echt een hele krachtige stem.
Het is jammer dat ze haar stem dan ook misbruikt voor kinderachtige flutnummers als are you kiddin me enz..
Op dit album staan mooie nummers die ontroerend klinken door de warme akoestische gitaren...
Hele mooie cd--> 5 sterren

avatar van vin13

Goede nummers blijven uitgekleed ook mooi en komt het talent van de muzikant/zangeres naar voren. Rocken in het echie kan ze beregoed en haar stem blijft live overeind met behulp van een prima band, Tres Manos beste gitarist in Nederland(oa. Fatal flowers en Urban Dance Squad). Eigenzinnige dame maar wel 1 met klasse.

avatar van Tijn79
wat kunnen sommige nummers toch anders klinken in een acoustisch jasje, maar minstens zo goed als de originelen

avatar van IntoMusic
Zoals ik ook al bij 'Lost tracks' heb aangegeven, is ook dit album ijzersterk en is elk nummer een genot voor mijn oortjes. Zeer regelmatig draai ik de twee albums en het verveelt voor geen moment.
Ik zou wel eens een acoustisch concert van haar mee willen maken, want mijn inziens is ze dan op haar best. Heb misschien al een leuke titel voor dat album: Who cares I'm naked...

avatar van barrett
Ijzersterke live plaat, openend echt geweldig, maar na het 7de lied valt het zo in elkaar. Vooral de eigen interpretatie van Losing My Religion laat echt de wensen over.

avatar van barrett
K kgeef toe dat dit voornamelijk komt door de uitermate zwakke cover van dit REM-meesterwerk.

avatar van IntoMusic
Mee eens Barrett, want dat viel mij later ook al op.

Roelant
Om twee jaar later ook maar eens wat te zeggen:

Ik ben het niet eens met de vorige posters.

Dit is een geweldig album, zowel de acoustische versies van Graduated Fool als de live nummers zijn geweldig. Anouk laat hier horen hoe geweldig ze kan zingen.

De live versies van It wasn't me, Michel en zeker Hail vind ik beter op dit album dan het origineel.

En Losing my religion, waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik vind hem beter dan REM.

avatar van Choo Choo
Geweldige acoustische versie van Graduated Fool. Jammer dat ze I Live for You niet acoustisch heeft opgenomen, ben wel erg benieuwd hoe dat had geklonken.

De live nummers zijn ook zeer mooi en sommige misschien wel mooier dan het origineel, in ieder geval zeker It Wasn't Me en Hail.