Murk - The Singles Collection (1993)

Alternatieve titel: The Deep South Sound of the Underground

1 stem

Dance
Label: TRIBAL

1. Intruder - U Got Me (5:28)
  2. Interceptor - Together [Original Dub Version] (6:41)
  3. Liberty City - Some Lovin' [MURK Mix] (6:42)
  4. Funky Green Dogs from Outer Space - Reach for Me [MURK Mix] (7:21)
  5. Coral Way Chiefs - Release Myself (6:07)
  6. Deep South - Believe (7:02)
  7. Bobby Pruit - Tried So Hard [Special Vocal Mix] (6:39)
  8. Interceptor - Together [Unreleased Vocal Mix] (5:53)
  9. Liberty City - If You Really Want Someone (7:25)
  10. Funky Green Dogs from Outer Space - Reach for Me [Nu NRG Mix] (7:48)
  11. Liberty City - Some Lovin' [Fierce Ruling Dub] (6:33)
avatar van RogerV
Zeer sterke verzamelaar met houstracks van dit duo. Deze zijn erg herkenbaar zich doorgaans door zeer stevige beats en hun kenmerkende sythnts. Het heeft een typisch Amerikaans house sfeertje. Zeker Reach for me en Some lovin zijn echte klassiekers

Eigenlijk staat hier geen enkele zwakke productie op. Alles is tijdloos, dansbaar en luisterbaar. De volle mep dus

avatar van T.O.
Dit was een paar jaar lang (93/94 geloof ik?) erg populair. Heb die tracks los allemaal wel eens gehoord, maar kan er nooit helemaal in komen. Iets te progressive of zo voor mijn smaak.

avatar van pureshores
ken alleen die Funky Green Dogs tracks. Populair remixteam begin jaren 90-

avatar van RogerV
De rest van hun producties zijn ook aan te raden. Zeker Some lovin'