Hard-Fi - Stars of CCTV (2005)

Label: Necessary

1. Cash Machine (3:42)
  2. Middle Eastern Holiday (3:44)
  3. Tied Up Too Tight (4:48)
  4. Gotta Reason (2:49)
  5. Hard to Beat (4:13)
  6. Unnecessary Trouble (3:44)
  7. Move on Now (5:07)
  8. Better Do Better (4:37)
  9. Feltham Is Singing Out (4:36)
  10. Living for the Weekend (3:42)
  11. Stars of the CCTV (3:58)
  12. Sick of It All * (3:15)
  13. Seven Nation Army * (4:07)
  14. Stronger * (3:22)
  15. Middle Eastern Holiday [Wrongtom Meets the Rockers East of Medina Dub] * (3:07)
avatar van Discoverme
Lekkere variatie. Van het snelle Gotta reason naar het mooie Move on now.

Favoriet is Living for the weekend, super intro!
Stars of CCTV is lekker relaxed en Hard to Beat blijft toch ook wel lekker.

Het album is wel te pruimen. Zonde dat de zanger het live zo weet te verpesten

ik heb dit album in hele andere kleuren! wat zwart is is geel en wat geel is is zwart, en er staat work in progress op

(hey , ik ben nieuw hier naam is rob ben 37 schilder en woon in a'dam )

vond het zeker de moeite waard om dit album aan te schaffen ze doen hun eigen ding wat soms moeilijk te vinden is in de gedomineerde commercielle mainstream muziek

cash machine and hard to beat zijn echt goeie #

mijn persoonlijke preferentie gaat van # 7 naar boven toe van waar de nrs iets meer stabiel zijn (of iets dergelijks )

nr 7 just gives you that relaxed idea of driving in youre car on a rainy sunday evening thingking about youre girl and stuff i thingk its kind of nice to see that on album like this

hope they do well in the future ( reckon pushing four stars )

Opeens sprong Cash Machine aan op mijn iPod vanmiddag. Ik dacht: ohja, Hard-Fi! Alweer bijna vergeten!

En dat schetst meteen het probleem: het is even leuk, maar dit album is zeker geen blijvertje. Ik was er enthousiast over, er staan ook zeker goede nummers op, maar een onuitwisbare indruk heeft dit album zeker niet gemaakt.

Heel solide, dat wel. 3*

avatar van Joly
goeie album goeie nummer vooral Cash Machine en Living Fot The Weekend

avatar van starsailor
Ja, heb ze ook live mogen aanschouwen en die zanger bakt er live niet veel van(buiten zijn popie jopie gedrag).

Ik ga er vanuit nooit meer iets nieuws van deze lads te horen.

Desondanks toch 4 sterren voor dit album.

Improvision
Cash Machine is een draak van een nummer.

de tweede komt er alweer aan... Once upon a time in the west,

suburban knights is de eerste single, klinkt op zich niet verkeerd maar toch wel heel erg waar 1 ophoudt gaat 2 verder. Ik hoop dat het met de rest van het album niet zo is.

avatar van jeroen1904
Deze uiteindelijk toch gekocht (nog maar enkele maanden geleden toen de plaat wat goedkoper stond) en had niet verwacht dat ik dit album zo goed zou vinden. De singles (cash machine, hard to beat en vooral het fantastische better do better) kende ik al, maar sommige recensies over hun zwakke optredens hielden mij tegen om deze plaat te kopen. Via musicmeter toch terug kennis gemaakt met deze groep en dan toch beslist om het album te kopen. Dit is zelfs beter wat ik er van verwacht had, enkel move on vind ik een minder nummer. Buiten de singles vind ik tied up too tight, middle eastern holiday (met zalig reggae-achtig gedeelte), feltham is singing out en vooral living for the weekend (met fantastische intro) geweldige nummers. Dit album geeft me altijd weer een goed zomers gevoel als ik het op zet. Ben toch benieuwd naar hun (moeilijke) 2de plaat. Stars of CCTV krijgt van mij een 4.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
jeroen1904 schreef:
tied up too tight, middle eastern holiday (met zalig reggae-achtig gedeelte)
Die twee nummers werden als een dubbele A-kant-single uitgebracht.

Kreeg in de Benelux wat minder aandacht dan pakweg Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs, die in datzelfde jaar een album uitbrachten, maar was wel één van dé bands in de UK.
Van de week haalde ik deze nog eens boven en het viel me op hoezeer dit album nog steeds overeind blijft staan.
Dit komt voornamelijk door de variatie in de songs. Hard-Fi geeft een mooie, eigentijdse draai aan verschillende muziekgenres. Een frisse mix: van The Rolling Stones over The Specials naar Nu-metalinvloeden. Cash Machine heeft naast zijn fantastische tekst ook heerlijke dub-invloeden, Hard To Beat is Blur vermengt met Daft Punk ten tijde van Discovery, Stars of CCTV is een soort van Stones/Oasis-kruising.

Hopelijk breken ze met hun opvolger definitief door! Want de slappe aandacht in de Benelux was/is in mijn ogen volledig onterecht!

4,5 *

Ik heb dit album in Argentinië gekocht (via Ebay) en daar was het album van het jaar 2005 (zat een stikker op met die vermelding).

Het is ook zeker een erg leuk album, veel variatie, lekkere beats. De zanger verbergt zijn beperkte zangkwaliteiten goed waardoor het gewoon lekker klinkt allemaal. Ik zet hem alleen niet zo heel vaak meer op tegenwoordig.

avatar van De-noir
Aardig britpop album, vroeger nog best vaak gedraaid. Ook voor mij geldt dat ik het nu bijna nooit meer luisteren. Alleen Living for the Weekend wil ik incidenteel nog wel eens opzetten en meeblèren wanneer het weekend weer in zicht komt

avatar van joyce19791
Een gevalletje: Oh ja, stond dit ook nog in mijn cd-kast. Zo maar weer eens luisteren. Komt uit mijn 2e (1e was vanaf '93 met Oasis, Blur, Pulp, Suede, etc) "ik luister naar al die leuke hippe engelse bandjes" periode.

avatar van Helicon
Leuk plaatje, ligt me lekker in het gehoor. Vooral de up tempo stukken bevallen me wel (Gotta reason)

BSound
Platgedraaid om een of andere reden. Veel variatie, dat is de grootte kracht denk ik.

avatar van Slowgaze
Hoorde recentelijk Hard to Beat weer op de radio, knap nummer blijft dat. Naast het een ontzettend pakkend nummer is, worden er ook wat interessante dingen gedaan met het geluid. De single van Cash Machine heb ik geloof ik overigens nog ergens liggen, ook een alleraardigst nummer. Het hele album heb ik nooit beluisterd eigenlijk.

avatar van pureshores
Hard to beat is voor hun "Hard to beat" gebleven, 2 opvolgende albums hebben niet wat deze zo pakkend maakte. Een verfrissende mix van stijlen en sterke singles op dit debuutalbum.
Volgens mij vond ik toen Living for the weekend ook heel fijn.

Op de single van Hard to beat staat naast de prettige Axwell remix ook een geslaagde cover van Seven nation army van The White Stripes

Ja, erg jammer dat Hard-Fi nooit meer in de buurt heeft weten te komen van hun uitstekende debuut. Er zit totaal geen inspiratie meer in tegenwoordig. Uitstekend voorbeeld van een eendagsvlieg. Toch, Stars of CCTV blijft leuk om zo nu en dan weer eens uit de kast te halen.

avatar van pureshores
nee het enige verdere leuke was de single Suburban knights van het 2e album maar dat was het dan ook wel

Heel wat leuke nummers op dit debuut van Hard-Fi. Cash Machine en Hard to Beat zijn gewoon prachtige nummers maar ook de rest van de CD valt best mee.

Lijkt net iets teveel op Damon Albarn en zijn projecten.

avatar van Ronald5150
De singles van ”Stars of CCTV” zijn behoorlijk catchy. Wel zijn het daarmee ook direct de sterkste liedjes van het album. Aan de andere kant vind ik de houdbaarheid weer behoorlijk beperkt, want na een paar keer luisteren heb ik het eigenlijk wel gehoord en vind ik het maar in beperkte mate boeiend. De rest van de liedjes interesseren me eigenlijk nauwelijks. Het komt allemaal nogal rommelig over. Dat zal ongetwijfeld ook zijn charmes hebben, maar mij raakt het niet. Af en toe is het nog best leuk om een liedje als ”Cash Machine” of ”Hard to Beat” en ”Better Do Better” te horen, maar dat is het dan ook wel. ”Stars of CCTV” komt bij dan ook niet verder dan 'wel aardig'.

avatar van coldwarkids
Wat was het jaar 2005 toch nostalgisch als ik erop terugkijk. Net zoals de meeste albums uit 2005 blijft dit ook als een huis staan. Al dat geneuzel hierboven. Gewoon lekker dit!
Zojuist op vinyl bemachtigd. Heerlijk!

avatar van Martijn Jonkers
Aardig album al springt Hard Beat er wel echt uit. Blijft een topnummer. De rest van het album blijft daar wat bij achter.