Promo - True Tones (2012)

Dance
Label: The Third Movement

1. The Corrupt Will Destruct (2:48)
  2. Legend Unite (4:40)

met Ominous

8. Rhythm Flow (4:56)
  9. So Sick (5:31)
  10. My Tone (5:58)
  11. Light Up the Sky (5:48)
  12. Far Beyond (5:56)
  13. Valentina (5:23)

met Mortifer

14. Unafraid (5:32)
  15. Credit Crunch (3:22)
  16. Tester of the Hard Shit (5:42)
  17. Eradicate (5:20)
  18. Like We Used to Do (5:13)
  19. Unbreakable (4:55)
  20. Underground Philosophy (4:45)
  21. Analog (4:26)

met D-Passion

22. Lights Out (5:06)
  23. Lyin Through Your Teeth [N-Vitral's Rebasher Mix] (4:50)
  24. Gloryfucker (5:30)

met D-Passion

25. Conflict (5:21)
  26. Fuck Them Followers [D-Passion Remix] (3:45)
  27. 100% Pure (4:21)
  28. Spineless (6:27)
avatar van Hellblazer
Nu te beluisteren op de 3 voor 12 Luisterpaal!
CD 1
CD 2

avatar van Kos
Kos
Knalt aardig.

avatar van Onderhond
Wel supercommercieel. Het probleem met hardcore momenteel is dat het de populariteit mist om daarna nog eens compleet over de kop te gaan. '97-'99 was een niet al te beste hardcore periode als gevolg van de overcommercialisering de jaren ervoor, maar het steeds verder afstervende genre zorgde wel voor een vernieuwing die nu al een jaar of 12 standhoudt. Standhouden is echter wat beperkt naar mijn mening.

Een plaatje als dit is nog wel leuk, maar ik hoor hier echt veel te weinig zaken die 7 of 8 jaar geleden nog niet in het genre te vinden waren. Het is gewoon op hetzelfde elan verdergaan, daar waar het hele hardcore gebeuren wel weer eens wat nieuwe impulsen kan gebruiken.

3.5*

avatar van Supernormal
Onderhond schreef:

De vernieuwing in dit soort muziek moet je in deze uithoek zoeken geloof ik:
NHK - Unununium (2008)

Minder platvloers en wat meer experimenteel getint door er andere genres bij te nemen.

avatar van Onderhond
Beetje vergezocht vind ik, heeft toch weinig tot niks met hardcore te maken?

Onderhond schreef:
Wel supercommercieel.

Hardcore zit inderdaad in een periode waarin veel artiesten vercommercialiseren (Evil Activities, Kasparov, Neophyte etc.), maar Promo schaar ik daar zeker niet onder. Er zijn maar relatief weinig Hardcore-liefhebbers die dit trekken (op Open en Light Up The Sky na dan) en op dit album komt genoeg werk voor wat me doet denken aan de wat oudere core van pak 'm beet 10 jaar oud. Analog is hier een goed voorbeeld van.

En veel fans van het genre zijn overgestapt op Crossbreed, een kruising tussen Drum n Bass en (Industrial) Hardcore. Niet alleen fans trouwens, ook een aantal artiesten (I:Gor, The Outside Agency, N-Vitral in iets mindere mate) hebben hun uitvlucht gezocht in dit nog jonge en frisse genre.

avatar van Onderhond
Maar dat waren ook al artiesten die vanuit andere genres aansluiting met het hardcore wereldje hadden gevonden. I:Gor komt uit de breakcore scene, TOA heeft zelfs op Ad Noiseam een release en N-Vitral vind ik toch ook niet zo geweldig veel veranderd tov zijn beginperiode. Toen zelfs nog een stuk experimenteler, zeker als je wat onofficiele releases van hem erbij pakt.

Wat Neophyte en kompanen betreft, die hebben eigenlijk nooit helemaal hun weg in het darkcore wereldje gevonden vind ik. Ook een jaar of 10 geleden konden ze niet tippen aan het betere TTM werk. Die MoH Darkcore compilatietjes zijn dan ook nooit van erg hoge kwaliteit geweest. Enkel Enzyme X had daar echt wat aan het genre toe te voegen toen.

Als je wil mag je wel wat Crossbreed trackjes linken, de naam heb ik nog niet horen vallen en ben wel benieuwd wat het subgenre qua sound typeert

avatar van Hellblazer
Tja Neophyte etc. hebben zeker niets met Industrial of Darkcore te maken. Het was en is de meest toegankelijke vorm van Hardcore. Dan krijg je al gauw te maken zwakkere kicks en veel cheesy melodietjes. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik daar ook wel van kan genieten. Wat vernieuwing en originaliteit betreft... Daarvoor moet je toch echt wat anders opzoeken

Ik ben niet echt bekend met het oudere werk van I:Gor. N-Vitral wel een beetje, dat was wel ruiger dan z'n werk van tegenwoordig. Rythmic Noise was het toch?

Wat Crossbreed aanraders (waar TOA ook wel een beetje de pioniers van zijn eigenlijk):
The Outside Agency & Curren...
Switch Technique - D.I.D.
Katharsys - Paranoiac Requiem

avatar van Onderhond
Die Katharsys vind ik wel leuk, de moeite om wat meer van op te zoeken. Van TOA heb ik hun nieuwste album ook liggen, maar iets minder van onder de indruk.

avatar van Hellblazer
Katharsys is meestal iets DnB gerichter dan TOA of Switch Techique. Misschien trekt iets als Limewax of Peter Kurten je dan ook wel.

En TOA's sound is sinds Scenocide 202 (2010) ook wel wat geëvolueerd hoor. De track van de link die ik gaf is niet meer de sound van op Scenocide 202. Ze brengen dit jaar ook nog een album uit overigens. Misschien de moeite waard om te checken? Of wellicht het solowerk van DJ Hidden, dat is meestal ook iets meer georiënteerd op DnB dan TOA als duo.

Vooruit, nog even een voorbeeld van een Crossbreed track die je misschien ook wel goed vind.
DJ Hidden - Drastic

avatar van Onderhond
Was trouwens DJ Hidden die een aantal albums op Ad Noiseam heeft, niet TOA als formatie. En die Drastic is inderdaad meer in mijn straatje, bedankt voor de interessante linkjes!

Ondertussen dit plaatje toch al een aantal keer gedraaid, staan toch een aantal leuke dingetjes op moet ik zeggen.

avatar van Hellblazer
DJ Hidden is sowieso wat experimenteler dan samen met Eye-D (en zeker als TOA, als DJ Hidden vs. Eye-D hebben ze ook wel vrij interessante tracks gemaakt. Zie Eye-D & DJ Hidden - Peer to Peer Pressure (2011)

Hidden heeft vorig jaar nog zelf een label opgericht, Hidden Tracks genaamd. Daar is Drastic op op uitgebracht. En wat vooral een grote verassing is z'n andere nieuwe label TRILT, waar hij (echt waar!) Electro / House op uitbrengt.

Ik zou zeggen, zoek eens op en oordeel zelf. Er wordt best nog leuke Hardcore gemaakt, alleen je moet een beetje weten waar je moet zoeken.