Affector - Harmagedon (2012)

Duitsland
Rock / Metal
Label: Inside Out

1. Overture Pt.1: Introduction (1:49)
  2. Overture Pt.2: Prologue (5:35)
  3. Salvation (8:48)
  4. The Rapture (14:05)
  5. Cry Song (5:35)
  6. Falling Away & Rise of the Beast (8:01)
  7. Harmagedon (13:00)
  8. New Jerusalem (7:35)
  9. Harmagedon [Acoustic] * (6:05)
  10. New Jerusalem [Acoustic] * (5:14)
  11. New Jerusalem [Radio Edit] * (3:48)
  12. HarmaSuite - Orchestral Outtakes * (8:20)
totale tijdsduur: 1:04:28 (1:27:55)
avatar van da dude
Zeer interessante progmetal release, met Colin Leijenaar (o.a. Neal Morse), Mike LePond (Symphony X) en Ted Leonard (Enchant, tegenwoordig Spock's Beard). En dan ook nog medewerking van Jordan Rudess, Derek Sherinian en (jawel, daar is ie weer ) Neal Morse. De teaser klinkt veelbelovend!

avatar van Goldhand
Het titelnummer is hier in zijn geheel te beluisteren.

Klinkt toch wel erg goed en ik kijk erg uit naar de release!

avatar van Soul Dreamer
Prachtig metal album, veel Dream Theater invloed.

avatar van horned_reaper
Ben erg benieuwd naar dit album!

avatar van Ayreonfreak
Idd een virtuoos album waar techniek belangrijker is dan echte melodie. Het gaat meer om; “kijk mij eens magistraal op mijn trommels slaan” en ‘wooooh wat een technisch perfecte toetsensolo tover ik uit mijn vingers”, dan echt mooie songs die je bijblijven. Die structuren zijn zeer zeker beinvloed door Dream Theater. Zo hier en daar doet dit mij denken (zeker qua zang) aan Pictorial Wand, veel minder bekend in de scene. Waar ik zelf wel onpasselijk van wordt is het Bijbelse geneuzel, wellicht nog eens extra gevoed door Neal Morse, die ook zijn aandeel in het album heeft. Het geheel is daarnaast iets te bombastisch, te glad, waardoor echte charme achterblijft. Het is productioneel zo perfect, dat juist die perfectie weer gaat irriteren. Desondanks is dit zeker een 3,5 waard.

avatar van Rockfan
Vraagje...Wat maakt het Duits ? Land van herkomst is Duitsland of is dat niet juist ?