Vandenberg - The Definitive (2004)

Label: Warner Bros.

1. Burning Heart 2004 (3:34)
  2. Your Love Is in Vain (4:14)
  3. Wait (5:10)
  4. Too Late (4:12)
  5. Different Worlds (4:31)
  6. This Is War (4:00)
  7. Heading for a Storm (4:02)
  8. Waiting for the Night (4:25)
  9. All the Way (3:47)
  10. Voodoo (3:19)
  11. Dressed to Kill (3:35)
  12. How Long (4:09)
  13. Alibi (4:19)
  14. Once in a Lifetime (3:38)
  15. Pedal to the Metal (4:28)
  16. Fighting Against the World (4:16)
  17. Kamikaze (5:03)
  18. Burning Heart [Original Version] (4:12)
  19. Back on My Feet [Demo] * (3:45)
  20. Ready for You [Demo] * (4:00)
  21. Nothing to Lose [Demo] * (3:26)
  22. I'm on Fire [Demo] * (4:13)
  23. Out in the Streets [Demo] * (4:07)
  24. Out of Cash [Demo] * (3:21)
  25. Help Me Trough the Night [Demo] * (6:57)
  26. Friday Night [Live in Japan] * (3:45)
  27. Welcome to the Club [Live in Japan] * (3:47)
  28. Roll Trough the Night [Live in the USA] * (3:37)
  29. Burning Heart [Unplugged] * (3:31)
totale tijdsduur: 1:14:54 (1:59:23)
avatar van Eddie
Eindelijk een goede verzamelaar van Vandernberg, echt zo'n band waarvan ik aan een verzamelaar meer dan voldoende heb. 3.5*

DutchViking
Leuk ook die nieuwe versie van Burning Heart op. Een uitstekend naslagwerk van Adje en zijn band. Ik begrijp alleen de hoes (mes in muur?) niet zo goed, hoe ze daar op zijn gekomen.

voor degene die het zoekt in een verzamelaar is dit zonder meer een uitstekende keus.
logisch, want de band heeft hier zelf de nummers voor uitgekozen, en die opsomming is niet verkeerd!!

wel heb ik mijn bedenkingen bij BURNING HEART 2004
het kan ermee door, maar volgens mij hoef je een nummer dat over de hele wereld zo werd gewaardeerd echt niet nog is te veranderen dan wel moderniseren.
behalve BERT ontbreekt mijn inziens een beetje het VANDENBERG geluid, met name bij de drums (waar zijn die prachtige roto,s gebleven?) en de electrice gitaar.
toch is het niet kwalijk genoeg om het geheel nu af te zeiken, want al met al was het een kans om de band nog 1x opnieuw te horen, en ik moet zeggen... het smaakt naar meer, mischien over een jaartje of 10 weer eens een nieuw nummertje?

overigens is het 2e schijfje echt een verzamel item, het bevat vooral demo versies van een aantal nummers.
gewoon leuk voor de echt fan.

de hoes is wel wat vreemd, naar ik begreep wel weer van ADJE zelf, maar nou niet echt de mooiste.
ik vraag me dan ook vooral af of het iets is wat hij nog had liggen of dat hij dit recentelijk nog heeft geschilderd?

Pieter Paal
Goede verzamelaar. Helaas ontbreekt 'Friday night'.

Goede verzamelaar. Ik vind de kale demo's nog het beste. Lekkere rockmuziek!

avatar van Rockbeest
Earth schreef:
Goede verzamelaar. Ik vind de kale demo's nog het beste. Lekkere rockmuziek!

I'm with stupid..maar jammer idd van 'Friday Night'

Nieuwstad
Wel jammer dat ze de demo versie van Burning Heart er niet op hebben gezet. Een stukje daarvan is te horen in de documentaire Single Luck. Klinkt erg mooi.

Prima verzamelaart dit verder. Het geluid is ook mooi opgepoetst.

avatar van Rockfan
Pieter Paal schreef:
Goede verzamelaar. Helaas ontbreekt 'Friday night'.

Welcome to the club mis ik eigenlijk ook wel.

avatar van gigage
Met de bonustracks erbij all you can eat verzamelaar van deze populaire Nederlandse rockband.

avatar van gaucho
Ik heb deze zelf en het is een goede verzamelaar, die alleen al leuk is voor het vele bonusmateriaal op het tweede schijfje. Maar zoals hierboven al aangegeven: helemaal definitief is-ie natuurlijk ook weer niet.

Er is sinds kort een dubbel-cd op de Amerikaanse markt uitgebracht die alle drie de LP's van Vandenberg integraal bevat. Plus wat bonustracks, zoals de Burning heart-versie uit 2004. Op het Wounded Bird-label, dat al eerder de afzonderlijke albums van de groep op CD uitbracht.

Blijft toch raar dat daar weer een buitenlands labeltje aan te pas moet komen. Ik heb het her en der op deze site al eens eerder opgemerkt: qua CD-reissues gaat Nederland op z'n zachts gezegd slordig om met muziek van vaderlandse bodem. Er is ook maar een kleine markt voor, natuurlijk. Hoewel er de laatste jaren gelukkig aardig wat bijzondere uitgaven zijn verschenen.

avatar van iggy
gaucho schreef:

Dan is het te hopen dat die een mooiere hoes heeft dan deze plaat. Want deze vind ik echt spuug en spuuglelijk. Het doet verder niets af aan de muziek. Maar toch.

avatar van gigage
Het label Rock Candy heeft alle albums toch al opgepoetst heruitgebracht?

avatar van gaucho
Is ook zo. Maar deze dubbel-cd is een stuk voordeliger. Is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Ook geluidstechnisch.

avatar van Spiritwalker
Jammer dat Rock On en Time Will Tell hier niet op staan en niet de studio versie van Friday Night.
Deze verzamelaar is wel geremasterd in tegenstelling tot de Rock Candy dubbelaar met alle albums en de 2004 versie van Burning Heart als extra.
De demo nummers zijn ook erg goed van kwaliteit.