Anna Aaron - Dogs in Spirit (2011)

Zwitserland
Label: Two Gentlemen

1. Elijah's Chant (5:31)
  2. Sea Monsters (3:29)
  3. Where Are You David (2:56)
  4. The Drainout (3:38)

met Erik Truffaz

5. Siren (4:06)
  6. The Passion (1:19)
  7. Queen of Sound (3:17)
  8. King of the Dogs (5:10)
  9. Joanna (3:26)
  10. Since I Met You My Peace Is Gone (1:37)
  11. In the Devil's Camp (4:15)
  12. Fire Over the Forbidden Mountain (5:25)
  13. A Sun Shines on Aimée (3:31)
  14. Holy Mother * (5:08)
  15. Your Lover * (3:07)
avatar van Sunderland
Langzaamaan begin ik toch behoorlijk verliefd op dit plaatje te worden. Overtuigd ben ik vanavond door haar optreden in de kleine zaal van Paradiso, waar haar liedjes nog krachtiger overkomen.

Hoe donker en wellicht niet altijd even vrolijk ook, de nummers blijven fijn hangen. Van klassieke nummers naar rock biedt haar kleine ouevre nu al veel variatie. Haar EP is ook een aanrader en ligt in dezelfde lijn als dit album.

avatar van Mjuman
Grappig, ik heb haar optreden in Tivoli de avond ervoor gezien, in de Spiegelbar, intiem concert ca 50 p.

Heel fijne stem, ook die van de gitariste die regelmatig meezong paste er goed bij. Ben dit album (dubbel-lp) nu regelmatig aan het draaien en vind het beslist aardig.

Live 'zwalkte' het repertoir wel eens een beetje, soms tegen singer/songwriters aanschurkend, dan weer richting Bettie Serveert (indie a la VU), dan weer meer mainstream-rock. Dat laatste m/n vond ik een beetje jammer, daarvoor is haar stem te mooi en te zuiver en ik vind het een beetje een easy pitch naar succes. Vooraf had ik haar meer richting Anna Calvi geplaatst, maar dat was off-track. Achteraf denk ik iets maar als Flo - de gekkigheid heeft ze er wel voor.

Er zit genoeg in, maar ze zal wel (repertoir)keuzes moeten maken: te veel mainstream is weinig zinvol; daar zit al zoveel.

Zal later mijn faves van dit album nog eens posten en een waardering.

avatar van Sunderland
Die tweede stem is wel een hele prettige toevoeging vind ik. Want hoe zuiver haar stem ook is, haar stem alleen zou het allemaal wel erg donker en eentonig maken.