Belinda Carlisle - Runaway Horses (1989)

Label: Virgin

1. Leave a Light On (4:37)
  2. Runaway Horses (4:44)
  3. Vision of You (4:41)
  4. Summer Rain (5:32)
  5. La Luna (4:43)
  6. (We Want) the Same Thing (3:59)
  7. Deep Deep Ocean (4:05)
  8. Valentine (5:04)
  9. Whatever It Takes (4:50)
  10. Shades of Michaelangelo (5:46)
avatar van FunkStar
Na het redelijk simpele, maar geweldige Heaven On Earth kwam Belinda met een wat volwassener klinkende plaat. Jammer genoeg deed deze cd het níet beter dan zijn voorganger.
Het openings nummer Leave a Light On heeft het bij ons nog vrij goed gedaan, maar daar bleef het dan ook bij.
Al met al een topper van een album, uit hetzelfde jaar als Madonna's Like a Prayer. En als dat een top-album was, dan mag Belinda's Runaway Horses daar zeker niet voor onder doen!

avatar van sander.h
Een mooie plaat, hello nostalgia.
Eerst op cassette, maar naderhand ook op cd aangeschaft.

Leave A Light On is meesterlijk, en zijn Summer Rain, Vision Of You, La Luna, Whatever It Takes en Shades of Michaelangelo mijn verdere favorieten.

avatar van musicfriek
Naar aanleiding van laatste bericht even het nummer Leave a Light On weer beluisterd. Op zich een heel goed nummer, maar daaruit blijkt ook wel weer hoe fragiel haar stem is. Blijf dit een matige zangeres vinden. Ze moet het meer van haar looks dan van haar stem hebben.

avatar van sander.h
Tsja, matig, matig. Dan zou ik eerder zeggen: middelmatig
Ze heeft een bepaald type stemgeluid waar je tegen moet kunnen, met al die vibrato erin enzo. Mij stoort het persoonlijk niet, waarschijnlijk omdat de nummers an sich erg sterk zijn. Eén album van mevrouw Carlisle in mijn collectie is wat mij betreft ook genoeg. En dan ben ik blij dat het eentje als deze is!

ps: en de looks vallen inderdaad ook niet tegen

avatar van Crush
Op dit album begint het weer wat te lijken. Het blijft simpel, maar vegeleken met voorganger 'Heaven in earth' heeft het muzikaal nog iets te bieden. Dat in combinatie van wat ik een mooie stem vindt, maakt het voor mij een aardig album.
Jammer dat het na deze CD allleen maar minder werd.

stuart
Het is in ieder geval een zeer verleidelijke hoes...(voor mij dan)

avatar van vigil
ow voor mij ook wel hoor

behoorlijk "volwassen" album van Belinda. Doen ook een aantal grote mee uit de muziekindustrie zoals Steve Lukather en op een aantal nummers George Harrisson.

avatar van Hanszel
Inderdaad nostalgia. Maar wel leuke nostalgia. Vind haar stem ook niet vervelend. Eigenlijk weinig toe te voegen aan de algmeen geldende opinie van niet slechte plaat. Gewoon goeie hapslikweg vrouwenpop.

EDIT: soms ook wel érg zoet... Vision of you. Kom op zeg

Heaven is a place on earth was mijn kennismaking met Belinda Carlsle, ik vind haar een mooie stem hebben, dit album heeft wat meer power dan Heaven on earth en dat vind ik juist mooi, dat hier niet meer hits vanaf zijn gekomen verrast me eigenlijk, persoonlijk vind ik dit het beste album van Belinda

avatar van royals
Ik kende haar eerst ook alleen van Heaven Is A Place On Earth. Maar echt een top pop plaat. Kan zich met Madonna meten. Nummers als Leave A Light On, Shades Of Michelangelo en Runaway Horses zijn echt drie van de beter pop nummers ooit geschreven.

avatar van MIAB
Uit verveling deze plaat op spotify erbij gezocht en ik ben aangenaam verrast. Inmiddels heb ik Heaven on Earth (album) en dit album geluisterd en ik moet zeggen, dat ze best een hoog niveau haalt. Ik snap ook niet dat hier niet meer hits vanaf zijn gekomen.

avatar van vielip
royals schreef:
Nummer als Leave A Light On is echt één van de betere pop nummers ooit geschreven.

Hier kan ik het wel aardig mee eens zijn geloof ik. Echt een waanzinnig nummer!

The Go-Go's - Our Lips Are Sealed - YouTube

Hier is ze ook nadrukkelijk aanwezig, nog een stukje jonger.

avatar van vigil
MIAB schreef:
Ik snap ook niet dat hier niet meer hits vanaf zijn gekomen.

Er zijn maar liefst 6 (!) singles van dit album getrokken. In Engeland haalden ze allemaal de Top 40. Succesvolst was daar logischerwijs Leave a Light met een 4de en het zeer prettige The Same Thing met een 6de plek in de charts

avatar van vielip
Die Engelsen snappen het (dus) wel...

avatar van MIAB
vigil schreef: