Josh Ritter - Josh Ritter (1999)

Folk / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Leaves and Kings (3:26)
  2. Beautiful Night (2:42)
  3. Hotel Song (2:07)
  4. Paint Your Picture (3:41)
  5. Angels on Her Shoulders (3:21)
  6. Morning Is a Long Way Down (3:29)
  7. Potters Wheel (3:19)
  8. Letter from Omaha (3:09)
  9. Last Ditch Effort (See You Try) (3:11)
  10. Paths Will Cross (3:02)
  11. Pretty Polly (3:51)
  12. Horrible Qualities / Stuck to You (11:25)
avatar van heartofsoul
Al heeft Josh Ritter op dit debuut nog niet zijn eigen stem gevonden, ik vind dit nog hoorbaar in de folk gewortelde album een heel goede plaat. Zijn akoestische gitaarspel staat op de voorgrond, maar hier en daar zijn ook al wat andere instrumenten te horen, zoals cello en upright bass. De invloed van Bob Dylan is nog goed te horen en ook zijn stem klinkt hier nog tamelijk ongecultiveerd, hetgeen mij wel bevalt.
De liedjes bevallen me zondering uitzondering heel goed - die kunst was hij dus al machtig. Niet zo verwonderlijk omdat hij reeds als teenager liedjes schreef.
Samengevat is dit al een goed album en een interessante start van een reeks waardevolle albums.