Shelby Lynne - Suit Yourself (2005)

Country
Label: Capitol

1. Go with It (2:57)
  2. Where Am I Now (3:41)
  3. I Cry Everyday (4:18)
  4. You're the Man (3:19)
  5. Old Times Sake (4:51)
  6. I Won't Die Alone (2:42)
  7. You and We (0:59)
  8. Johnny Met June (3:03)
  9. You Don't Have a Heart (5:05)
  10. Iced Tea (2:43)
  11. Sleep (3:28)
  12. Rainy Night in Georgia (7:38)
avatar van Marty
Op het eerste gehoor een wellicht wat saaie plaat, maar na enkele keren draaien valt het kwartje. Overtreft zelfs haar 'tweede debuut' (I am Shelby Lynne).

avatar van steven
werkelijk prachtige plaat dit , geen opsmuk rechtdoorzee
haar beste

beaster1256
na het voortreffelijke ' i am shelby lynne ' terug een hoge kwaliteitsplaat van dit prachtig kind , goeie songs , een prachtige stem en sfeervolle begeleiding, alleen maar plussen.

avatar van musicfreak1960
beaster1256 schreef:

Ben het helemaal eens met Beaster, na I am Shelby Lynne, ging de muziek de verkeerde kant op en ook de hoezen werden bedenkelijk, leek wel of je de playboy in handen had

maar dit album Suit Yourself is eentje van bezinning, zo van inderdaad, ik doe wat ik doe, beetje bluesy en zeer sober

een aanrader

avatar van musiquefrique
Shelby's beste en meest consistente album sinds haar 'hernieuwde' debuut. Het album straalt eenheid en rust uit: er wordt de tijd genomen om de songs subtiel uit te werken. Shelby's onderkoelde voordracht gekoppeld aan de laidback sound van de southern delta. De dinosaurus van southern swamp country/rock is natuurlijk Tony Joe White. Niet alleen is zijn muzikale spirit aanwezig in de muziek; hij speelt zelf ook mee! Met name de hidden track Rainy night in Georgia is van een enorme schoonheid: de mooiste versie die ik ooit heb gehoord van deze TJW-original. Een onthaastingsalbum van grote klasse!

PS. ik ben het absoluut oneens met bovenstaande schrijvers wat betreft Shelby's tweede album Love Shelby. De hoes is inderdaad niet representatief voor de (voortreffelijke) muzikale inhoud. Luister nog eens opnieuw!