Shame (2011)

Score / Jazz
Label: Sony

1. Harry Escott - Brandon (8:27)
  2. Glenn Gould - Goldberg Variations, BWV 988: Aria (3:05)
  3. Tom Tom Club - Genius of Love (3:26)
  4. Blondie - Rapture (5:32)
  5. Chic - I Want Your Love (6:54)
  6. John Coltrane - My Favorite Things (13:39)
  7. Carey Mulligan en Liz Caplan - New York, New York "Theme" (4:56)
  8. Chet Baker - Let's Get Lost (3:41)
  9. Glenn Gould - Prelude & Fugue No. 10 in E Minor, BWV 855: Prelude (2:50)
  10. Glenn Gould - Goldberg Variations, BWV 988: Variation 15 a 1 Clav. Canone Alla Quinta. Andante (5:01)
  11. Harry Escott - Unravelling (9:35)
  12. Howlin' Wolf - You Can't Be Beat (3:05)
  13. Mark Louque - The Problem (5:14)
  14. Glenn Gould - Prelude & Fugue No. 16 in G Minor, BWV 885: Praeludium (3:10)
  15. Harry Escott - End Credits (1:45)
avatar van Madonna
De film Shame heeft diepe indruk op mij gemaakt. Werd echt in het "probleem" van Brandon meegezogen. Op een gegeven moment had ik echt met hem te doen. Die eenzaamheid van hem was voelbaar. Sinds ik de film gezien heb ben ik "a huge fan" van Michael Fassbender. Wauwww wat een man, enfin... de film heeft voor mij zulke sterke beelden en dat heeft ook te maken met de muziek. De muziek versterkte de emoties nog meer.
Het album heb ik nu een paar keer beluisterd. De nummes van Blondie en Chic zijn de enige up-tempo nummers de overige nummer zijn behoorlijk jazzy. Heerlijke muziek om op te werken zoals je administratie op orde brengen ... niet echt een geschikt album voor op je I-Pod voor in the gym.

-3.5-