Thievery Corporation - Sounds from the Thievery Hi-Fi (1996)

Electronic
Label: 18th Street

1. A Warning [Dub] (2:52)

met Hutchy

2. 2001 Spliff Odyssey (7:45)
  3. Shaolin Satellite (7:42)
  4. Transcendence (4:22)
  5. Universal Highness (5:47)
  6. Incident at Gate 7 (3:48)

met Pam Bricker

7. Mañha (6:14)
  8. Scene at the Open Air Market (5:40)
  9. The Glass Bead Game (2:25)
  10. Encounter in Bahia (4:14)
  11. The Foundation (6:26)
  12. Interlude (5:10)
  13. The Oscillator (4:27)
  14. Assault on Babylon (4:25)

met See-I

15. .38.45 (A Thievery Number) (5:06)

met See-I

16. One (4:51)
Lounge werd meen ik hip zo rond 1999/2000. Deze boys waren de tijd dus vooruit
Het blijft een nadeel als je een etiket krijgt opgeplakt, en dat gold zeker ook wel voor Thievery Corporation.
Maar goed ook ik ga het nu doen: één van de wat betere bands uit de lounge-scene.
Op langere termijn een ietwat saaie cd.

avatar van Edwin
aERodynamIC schreef:
Op langere termijn een ietwat saaie cd.

Dat gevoel heb ik uiteindelijk ook een beetje bij deze CD. Destijds volgde ik het Engelse 4AD label nog op de voet. Een liefde die medio jaren 80 was ontstaan dankzij Cocteau Twins, Dead Can Dance, Clan of Xymox, This Mortal Coil en wat later Pixies, Lush, Throwing Muses en Pale Saints. Had TC niet bij dat label getekend, had ik ze waarschijnlijk nooit ontdekt. Ik moet deze plaat in huis hebben gehad in de week van release. Het was een zeer aangename kennismaking met een voor mij volstrekt nieuw geluid. Heel knap gemaakt, maar toch draai ik het de laatste jaren nauwelijks meer. De waardering die ik heb gegeven komt meer voort uit wat ik mij nog kan herinneren. Reden genoeg om de CD-kast weer eens open te trekken, misschien kan die waardering wel wat omhoog.

avatar van LeRoi
Ah, vandaar mijn voorliefde voor de (betere) lounge......heb ook veel 4AD bands (met PiXies natuurlijk als topper) in de kast staan maar had de connectie met Lounge nooit zo gemaakt......Vlgs mij ben ik hier ook meer via de Dance-lijn in verzeild geraakt........Absolute Top in het genre Lounge is voor mij overigens Kruder & Dorfmeister....incl. de afgeleide projectjes die deze Heeren (Tosca) hebben opgezet..

avatar van Mindshifter
Naar mijn smaak het beste werk van de 2 mannen. Alles daarna is meer van hetzelfde. *4.