Het VerZet - Greatest (S)Hits (2012)

Uitgebracht in eigen beheer

21. Who Are Dem
  22. Signalen
  23. Crusaders [Remix]
avatar van Colucci_Era
Eindelijk heeft het VerZet hun debuutplaat uitgebracht. Een album vol met de herkenbare boombapsound van Het VerZet. Het album duurt wel een beetje lang, maar gelukkig wisselen de rappers elkaar goed af. Mad Scientist levert uitstekende beats en de rappers weten maar al te goed hoe ze ermee om moeten gaan. Helaas gaat Marvel op het einde nog in het engels rappen. Ik vind hem sowieso de minst goede rapper van de groep.
Als ze hier en daar en track weg hadden gelaten, had ik sowieso een dikke 4 gegeven. Gelukkig staan er geen slechte nummers op, waardoor ik nog steeds erg kan genieten van het album.

avatar van MAS
MAS
Erg dope album. Doet me een beetje denken aan D.A.C. Een hoop rappers, wat toffe beats en gewoon knallen.

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Alsof je schoenzool aan het eten bent, dit album is ontzettend taai en saai en langdradig en nog meer negatieve woorden waarmee ik eigenlijk hetzelfde wil zeggen. Vervelende eentonige beats waarmee de heren vast een toffe jaren '60 hiphopsfeer neer willen zetten. We leven in 2012 zeg, doe eens hip. En dan die rappers, niks te melden maar net doen alsof het bijzonder interessant is. Volgens mij rappen ze ook steeds in cyphers nadat ze net hun voorraad vinyl weer hebben aangespekt. Rugzakje aan, buiten een kampvuur maken en gaan, elkaar lekker afwisselen. Laten zien wat je kunt. Zoek toch lekker een andere hobby. Hippies.

avatar van MAS
MAS
Zuurpruim

Harco
Ik zag dit live bij Redman in Zwolle, geloof ik. Meest chaotische, onverstaanbare kutoptreden dat ik ooit gezien heb.

avatar van Harderwiek
Nee, dit is ook niet mijn ding. Wat is die wisseling tussen Nederlands en Engels vreselijk om naar te luisteren. Dat ze één deel van het album in Nederlands zouden doen en één deel in het Engels, dan was het misschien nog redelijk te beluisteren. Maar op een track de hele tijd een andere taal is meer dan vervelend. Daarnaast zijn ook maar weinig MC's interessant; zo nu en dan komt er een fijne verse langs, maar dat is zelden. De beats zijn overigens vaak gewoon goed te pruimen, maar verdienen betere MC's en het liefst ook 1 taal. 2*

avatar van principal2000
Ik ben een beatjunkie die ook waarde hecht aan raps die ergens over gaan. En ik hou helemaal NIET van Nederrap of wat de officiële benaming voor Nederlandstalige hip-hop dan ook is. Ik heb dus meerdere malen een smoesje gezocht om dit album niet op te zetten. Uiteindelijk heb ik toch de stap genomen om hem op te zetten en ik verwachtte na 1 luisterbeurt (met de vinger op de skip-knop) het album snel af te serveren met 0,5 -hooguit 1- ster.
Maar die beats zijn erg dik (laat ik maar hier ook maar de "Nederlandse" uitdrukking hanteren). Die zag ik niet aan komen. Hoe zit het dan met de MC's? Het is moeilijk om te zeggen of mijn oordeel beïnvloed is door de voorgaande commentaren of dat dit stukje enkel en alleen is gebaseerd op mijn eigen mening. Ik durf het bijna een feit te noemen dat een aantal van de MC´s erg moeilijk te verstaan zijn. Dan werkt het natuurlijk ook niet mee dat er tussen de Nederlandse en Engelse taal geswitcht wordt. Qua flow vind ik het af en toe wel lekker. Bijna vanzelfsprekend ben ik vooral te spreken over de momenten dat er niet in mijn moerstaal gerapt wordt. Ik vind het lastig om dit album een waardering in de vorm van sterren te geven. Qua beats vind ik het richting 4* (ja, je leest het goed) gaan, maar de raps zijn soms tenenkrommend en dan weer okay. Ik denk dat deze beatjunkie nog maar weinig van de prima beats op dit album gaat genieten, want de raps zijn toch ook wel essentieel in deze muziekstroming. Ik ben best benieuwd wat deze producers hadden bereikt met (iets) betere MC's die enkel in het Engels hun woordenstroom ten gehore brengen. Ik blijf nu hangen op een dikke 2,5*.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik hou wel van die beats die een duidelijke hommage leveren aan het boombaptijdperk. De beats zijn hier dan ook het sterkste punt, allemaal boombap gekleurd en redelijk melodieus. Bovendien klinken de producties niet allemaal hetzelfde, lekker afwisselend. Over het algemeen liggen Nederlandstalige raps me dan weer totaal niet, en dat is hier niet anders - en als mensen, zoals hier, ook nog gaan afwisselen tussen Engels en Nederlands vind ik het nog vervelender. Desondanks geef ik dankzij de beats zeker een voldoende voor Greatest (S)Hits.

Rene1979
Het heet niet voor niet Greatest Shits.... Maar ik moet hem nog luisteren, wil jullie graag wezen op de door hun maatjes Da Shogunz geproduceerde plaat.. Erg dope..

Propo'88 & Kick Back - Cosmic Trippin' (2012)

avatar van Harderwiek
De beats waren het enige positieve van deze plaat, dus denk dat ik die wel even ga checken dan. Thanks Rene.

avatar van ecktepatrick
Waar check je deze?

avatar van Shelter
Ik ben wel een fan van die cypher shizzle van ze, ik bedoel dat is toch een van de cultuur aspecten van de hiphop, kunnen freestylen op straat. Vaak puur kunst voor mij net als battles.
De beats zijn echt van die boombap 90's shit, heel vet gedaan. Ik zag het Verzet vaak voorbij komen op hun youtube Cypher clippies Dakloos, Onderdak en Onderdakloos, die overigens een verademing waren tussen alle shit wat er uit werd gebracht. Ik weet daarom niet precies wie wie is, maar die lange dunne kerel vind ik een erg goede flow hebben en hoewel ik normaal niet zo'n geweldige fan ben van fast spitters, moet ik zeggen dat ik die kerel wel een lekker afwisselend geluid vind brengen. Marvels style vind ik zelf wel vet, het is vaak offbeat-stijl het moet je ding zijn of niet. Woordsjpelers en Wij Zijn Wij Toch ken ik alleen nog van dit album, ga de rest snel checken wanneer ik weer eens in Nl ben. Is het nergens online te krijgen?

avatar van ecktepatrick
Make It Bang lijkt wel op 3:16 van Murs & the 9th Wonder.

Rene1979
Eindelijk op vinyl.. Niet alle tracks maar wel de beste hiervan.

avatar van Shelter
Paar keer geluisterd tering vet album. Ik dig die mix van Engels en Nederlands wel, omdat het echt als eigen ding klinkt. De beats zijn lekker boombap en dat ze niks te melden hebben, ach niet iedereen hoeft Typhoon te zijn.

Pomp is trouwens een kut track