Ta-Ku - 50 Days for Dilla (Vol.1) (2012)

Label: HW&W

23. Day 23
  24. Day 24
  25. Day 25
avatar van kobe bryant fan
Leuk idee, dat 25 sterke maar korte nstrumentals oplevert.
Er wordt sterk gesampled en het barst soms van de energie, maar af en toe wordt het wat te fragmentisch (wordt dat zo geschreven? ) En er zijn te weinig echte uitschieters buiten Day 11.
Toch een ruime 3,5*.

avatar van Rhythm & Poetry
Fragmentarisch. Ik zal deze plaat binnenkort ook eens een draai geven.

Nice, hij heeft ondertussen ook de andere 25 uitgebracht. Klinkt net zo goed.

avatar van bennerd
Ah, ik vond het al vreemd dat ik enkele weken geleden een 50-track-versie binnenhaalde.

avatar van Rottingdale
Zeer goed, kan niets anders zeggen. Goede vibe, origineel, maar bovenal Lekker.

avatar van Glaciers of Ice
Inderdaad een sterke producer. Zijn beats doen echter totaal niet als een Dilla tribute denken, vooral de drums. Hij heeft ook een Vol. 2 gemaakt waarvan ik Track 26 het beste vind.

avatar van kobe bryant fan
Ik heb Volume 2 op de site gezet. Dus wie wil kan er op stemmen.

avatar van waxs
Wat ik goed vind aan deze ode is dat het kenmerkende elementen van J Dilla gebruikt zonder een eigen geluid te verliezen. Ik zie deze plaat echter wel als een publiciteitsstunt, voor zover bij mij bekend heeft Ta-Ka geen banden met J Dilla. Het concept achter 50 dagen begrijp ik ook niet helemaal. Des al niet te min een gewaagd experiment met enkele verassende beats van deze jonge talentvolle producer.