Timmietex - Texus Ranger (2012)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Proloog (2:01)

met Frank Lammers

2. Een Moderne Western (2:08)
  3. Snapte (3:47)

met Fotosynthese

8. Revolver (1:31)
  9. Koek & Ei (3:31)
  10. Indianenverhalen (3:36)
  11. Tantu Spange Tatta Ll (3:03)

met Diggy Dex en Big2

12. Texus Ranger (3:06)
  13. Kruikenzeikers (4:48)

met De Gelogeerde Aap en MeneerC

14. Roundhouse Kick (2:50)
  15. Zoetjes Aan (3:12)
  16. Vinnie Chase (4:56)
avatar van Delars
Waar te bestellen?

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk binnenkort via de site van Timmietex, maar nu nog even niet. Vanavond is pas de releaseparty.

Overigens hier te beluisteren (Luisterpaal).

avatar van Delars
Oke, bedankt.
Vind het best dope klinken.

avatar van niels94
Timmietex haat op Pokémon. Dat wordt een laag cijfer.

Nee, het valt me nog mee eigenlijk. De productie en afwerking (met al die skit achtige dingen die verwijzen naar wildwest taferelen bijvoorbeeld) zijn strak. Ik vind alleen Timmietex weinig bijzonder. En er staan een paar vreselijke tracks op (Kruikenzeikers ) en de verplichte refreintjes waar ik zo'n hekel aan heb. Al met al is het toch nog redelijk vermakelijk.

avatar van niels94
De afgelopen tijd is Timmietex een naam die steeds vaker opduikt in de Nederlandse hiphop. Al timmert de Tilburgse rapper eigenlijk al jaren aan de weg, het succes liet op zich wachten. Sinds de release van zijn EP Tantu Spange Tatta (2010) weet hij eindelijk een groter publiek te bereiken; met YouTube-video’s die op duizenden, zelfs tienduizenden views kunnen rekenen. Het werd dus de hoogste tijd voor een echt debuutalbum.

Lees de recensie hier verder op Hiphopleeft.

avatar van Nr.4
Nice album. Toffe beats en Timmietex z'n raps vind ik weinig mis mee, mag vooral alle Brabantse/Tilburgse verwijzingen/woorden wel.