Spector - Enjoy It While It Lasts (2012)

Label: Polydor

1. True Love (For Now) (3:37)
  2. Chevy Thunder (3:45)
  3. Grey Shirt & Tie (3:21)
  4. Twenty Nothing (3:25)
  5. Friday Night, Don't Ever Let It End (3:49)
  6. Lay Low (3:17)
  7. Upset Boulevard (3:45)
  8. No Adventure (3:36)
  9. What You Wanted (3:16)
  10. Celestine (3:42)
  11. Grim Reefer (2:52)
  12. Never Fade Away (3:36)
avatar van Angelo
Volgens veel Britse blogs gaat deze band het helemaal maken dit jaar. Nu ze dus niet meer indie zijn (platencontract bij Polydor) zal er ongetwijfeld flink wat geïnvesteerd worden in deze band, en aan de hand van de twee tot dusver verschenen singles is dat helemaal terecht. Chevy Thunder en Celestine vind ik twee prima nummers; niet hoogstaand maar wel verdomd catchy. Een beetje retro-rock maar met toch ook wel een knipoog naar popmuziek. Ze zijn dan ook erg radiovriendelijk. Fijne nummers.

spit.tsvnami
Weeral zo'n vintage rock indie band..
Dat hebben we nu ook al wel gezien. Totaal fout!

avatar van ChrisX
Angelo schreef:

Dat ze radio-vriendelijk zijn is helemaal niet verrassend als je weet dat ze geproduceerd zijn door niemand minder dan Trevor Horn.

avatar van SOAD
spit.tsvnami schreef:
Weeral zo'n vintage rock indie band..
Dat hebben we nu ook al wel gezien. Totaal fout!

Weer een leuk nieuw indie bandje.
Kijk hier best wel naar uit.

avatar van SOAD
Na een eerste luisterbeurt zeker onder de indruk.
Friday Night, Don't Ever Let It End

avatar van Linius
Dit klinkt een beetje als The Vaccines van 2012 eigenlijk. Catchy Britse rock. Een genre waarin we elk jaar wel wat nieuws voorbij zien komen dat niet bijster origineel is maar toch wel leuk klinkt om zo nu en dan eens op te zetten. Ah fijn, de wereld is weer een geinig bandje rijker.

avatar van Chronos85
Ik vind het op de zang na niet zo typisch Brits. Het doet me eerder denken aan The Killers of andere Amerikaanse synthpopbandjes. Zoals mensen voor mij al meldden aardig en leuk maar niets nieuws onder de zon. In dit rijtje houd ik het liever bij The Libertines.

avatar van Fieke_28
Al tweemaal in het voorprogramma gezien van Florence + The Machine en dat klonk absoluut niet verkeerd. Zoals hierboven ook al gezegd misschien niet vreselijk vernieuwend, maar wel erg aanstekelijk. Nu dus maar eens het hele album een luisterbeurt gaan geven.

avatar van Mctijn
Blij pop-plaatje. Beetje een kruising tussen The Vaccinines en The Baseballs. (ja over dit niveau hebben we het hier ). Cmd-backspace voor mij

Ik kon dit vergelijkbare plaatje beter hebben:
Toy - Toy (2012)

Ozric Spacefolk
Hmmm. De opvolger vind ik waanzinnig,maar hier moet ik echt aan wennen.

Energieke rock met punk invloeden. Best lawaaiig en niet de pracht van de opvolger.

Dim
Tracks 2, 5 en 10 zijn lekkere springplaten, maar de rest is toch niet echt bijzonder.