Melt-Banana - Cell-Scape (2003)

Japan
Label: A-zap

1. Phantasmagoria (1:30)
  2. Shield for Your Eyes, a Beast in the Well on Your Hand (4:02)
  3. A Dreamer Who Is Too Weak to Face Up To (3:03)
  4. Lost Parts Stinging Me So Cold (3:10)
  5. Chain-Shot to Have Some Fun (3:13)
  6. Like a White Bat in a Box, Dead Matters Go On (3:33)
  7. Key Is a Fact That a Cat Brings (2:23)
  8. A Hunter in the Rain to Cut the Neck Up in the Present Stage (2:34)
  9. If It Is the Deep Sea, I Can See You There (3:29)
  10. Outro for Cell-Scape (10:12)
avatar van Jazper
Die stem is even wennen, maar zodra, dan denk ik dat ik het een fijne energieke plaat ga vinden.

Zo, gewend aan de stem.

Wat een gerse plaat!

avatar van itchy
Check ook de rest van hun platen, Jazper. En er is een nieuwe uit!

itchy schreef:
Check ook de rest van hun platen, Jazper. En er is een nieuwe uit!

Ik zag het net in de updates.
Leuk, ga ik zeker doen!

avatar van Twilight
Nummer 3 hebben ze live gespeeld! Dat was erg gaaf allemaal zeg!
Gaaf album dit.

Best wel een goed album, maar ik ben beter gewend. Nr 1 en 2 waren in Urecht inspiratie verwerkt in hun kleine noise set waar ze mee openden in ieder geval. Leuk om terug te horen. (in subtielere versie)

Plaat kent een mooie productie, die in de snellere stukken voor een klap voor je bek zorgt )denk Strapping young lad proporties maar dan op zn Japans). Jammer wel dat er zo nu en dan gas terug word genomen en dan is het een beetje Blondie achtig met gekke zang. Hebben we het nog niet eens over de afsluiter. Ik hou best van zweverige nummers, maar als ik wil zweven zet ik geen Melt Banana op. Zonde!

Aardig album, maar afgaande op de fullblast stukken, had dit beter moeten zijn. Gewoon de poppy stukjes en psych outro weglaten a.u.b.