Jody Wisternoff - Trails We Blaze (2012)

Dance
Label: Anjunadeep

1. How You Make Me Smile (6:56)

met Pete Josef

2. Back to Me (6:47)

3. 95 (6:36)
  4. Red Stripes (6:32)
  5. Out of Reach (5:50)

met Jonathan Mendelsohn

6. Cold Drink, Hot Girl (Refix) (7:49)
  7. Slowmotion (6:56)

met Jonathan Mendelsohn

8. Starstrings (Revamp) (6:33)
  9. Just One More (5:53)

met Pete Josef

10. Babylon Calling (5:27)
  11. Orinoco (5:36)
  12. Trails We Blaze (5:20)
WIsternoff was één helft van Way Out West en ging solo vanaf 2006. Zijn vinyls, "Cold Drink Hot Girl" en "Nostalgia" werden uitstekende underground hits. Daarna richtte hij zich meer naar de commerciële scène met "Starstrings" vooraleer op het label Anjunadeep te gaan produceren.
Hoe goed zijn vinylwerk ook is, deze CD blijft onder de verwachtingen met nummers die niet door hem maar door het label lijken ingegeven te zijn. Het resultaat zijn weliswaar soms swingende schijfjes, maar doorheen het hele album is er te weinig creativiteit om te kunnen verleiden. Zelfs Cold Drink krijgt een matige remix.

Wisternoff is een goede artiest. Hij was beter onafhankelijk gebleven.

avatar van RogerV
Ik ben benieuwd. Way out west was zeker vet.

avatar van RogerV
Dit albums valt inderdaad tegen. En dat ligt vooral aan de vocale tracks. die klinken vervelend nikserig en blijven niet hangen. Matige vocalisten ook.

De instrumentale tracks zijn uitstekend. Maar al die halfbakken pop probeersels verpesten het album.