André van Duin - Effe Wachte... (1993)

Label: CNR

1. Pizza Lied (Effe Wachte...) (3:02)
  2. Grote Voeten (3:04)
  3. Als Je Huilt (3:39)
  4. 35 Koeien (3:10)
  5. Me Kammetje (3:34)
  6. 'K Heb Hele Grote Bloemkoole (2:41)
  7. Willempie (3:05)
  8. De Heidezangers (2:57)
  9. Bim Bam (4:18)
  10. Ik Ben Joep Meloen (3:12)
  11. Een Boutje en een Moertje en een Schroefje en een Nippeltje (4:15)
  12. De Sambaballensamba (3:06)
  13. Ta Ta Ta (2:55)
  14. Ik Wil Met Jou Wel Dansen, Maar M'n Voeten Doen Zo Zeer (2:44)
  15. Er Staat een Paard in de Gang (3:16)
  16. Flip Fluitketel (3:34)
  17. De Groetjes van Ruud (4:05)
  18. Doorgaan (4:48)
avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Van André van Duin wordt er steevast om de twee of drie jaar een compilatie uitgebracht door CNR of Arcade. Meestal staan zijn meest recente nummers er dan ook op. Op 'Effe Wachte...' zijn dat 'Pizza Lied (Effe Wachte...), 'Grote Voeten' en '35 Koeien'. Voor de rest bevat het album een uitgebalanceerde mix van carnavalskrakers en komische liedjes. Sommige liedjes worden praktisch altijd op dergelijke albums gezet, zoals 'De Heidezangers' en 'Bim Bam'. Liedjes als 'Me Kammetje', ''K Heb Hele Grote Bloemkoole',
'Ik Wil Met Jou Wel Dansen, Maar M'n Voeten Doen Zo Zeer' en 'Flip Fluitketel' vervelen me nooit, al staat voor de variatie 'De Groetjes van Ruud' aangevinkt als favoriet. '35 Koeien' daarentegen, vind ik een bijzonder zwak nummer. Dat met die koeien in zijn tuin was gewoon een publiciteitsstunt van hem om weer onder de aandacht te komen.

avatar van PEN15
Een zeer plezante verzamelaar waarbij het in eerste instantie ging om het ongekende megasucces van het pizzalied. We wilden eigenlijk die parodie daarop hebben met het voetballied: effe wachte.... naast, aangezien wie die ceedee hadden gekocht ten tijde van WK'94 in de VS. Alhoewel het een hoop leuke liedjes bevat mis ik Mijn Naam is Jaap, waarvan ik een tijdje geleden ontdekte dat die parodie was gebasseerd op mijn naam is haas. Spijtig genoeg zijn daar magere nummers in de plaats voor gekomen, voorbeeld is Me Kammetje die we echt ALTIJD oversloegen. De groeten van ruud vind ik overigens nog een van de allerleukste uit zijn gehele waslijst van parodieen.
Je kunt over André zeggen wat je wilt, maar entertainen kom-ie als geen ander. Hele generaties hebben nou wordt-ie mooi, amehoela en waarom zijn de bananen krom lopen roepen.