Killing Joke - Wilful Days (1995)

Label: Virgin

1. Are You Receiving? (5:00)
  2. Follow the Leaders [Dub] (4:06)
  3. Sun Goes Down (4:21)
  4. Dominator [Extended] (5:35)
  5. Me Or You (3:15)
  6. Wilful Days (5:05)
  7. Eighties [Serious Dance Mix] (8:04)
  8. A New Day (4:02)
  9. Love Like Blood [Gestalt Mix] (6:45)
  10. The Madding Crowd (5:13)
  11. Ecstacy [Extended Mix] (6:31)
  12. America [Extended] (6:47)
  13. Change [Re-Evolution Mix] (3:59)
avatar van c-moon
Niet essentieel. Wél interessant om te hebben

Een compilatie... met veel 'andere versies', 'mixes' of tracks die niet op albums maar wel op EP's of 12"'s verschenen...
n
Ik hou vooral van de "Follow The Leaders - Dub", "Sun Goes Down" en "Are You Receiving?" in hun originele versies, "A New Day", "Me Or You" en de "Eighties (Serious Dance mix)

avatar van kaztor
Heb 'm pas voor zeer goedkoop van Amazon.co.uk kunnen plukken, samen met Fire Dances.

Hiervan ken ik alleen Sun Goes Down heel goed (staat op de Laugh?-verzamelaar).
Een klassieker.

Love Like Blood is ook een beetje bekend.

avatar van kaztor
Dit is echter een remix.

Allereerst vind ik alleen die remix van LLB iets degelijks toevoegen, die andere remixes zijn aan mij niet echt besteedt. Ik hou me hier het liefste bij de losse singles en/of b-kantjes.

Uit die singles-nummers had wat mij betreft de hele cd mogen bestaan. Er zijn er genoeg om de cd mee op te vullen.
'Maar kaztor, je bent mal: Die nummers staan op de remasters!'
Daar wringt het voor mij. Die single van Me Or You stamt heel duidelijk uit de opname-sessies van Fire Dances, maar op deze 'recentere' cd is de zang al een stuk meer naar voren gemixt in vergelijking met de zang op mijn 'originele' cd van dat album. Er is duidelijk het een en ander aangepast voor deze release terwijl ik het geluid van de oudere cd's prefereer. Ze klinken 'lelijk' en een stuk afstandelijker en ik vind dat dat bij deze muziek hoort. Als ik op deze cd al de opschoonbeurt afbreuk vind doen laat ik de remasters aan me voorbij gaan.