Bob Mould - Silver Age (2012)

Label: Merge

1. Star Machine (3:25)
  2. Silver Age (3:02)
  3. The Descent (3:54)
  4. Briefest Moment (3:18)
  5. Steam of Hercules (4:16)
  6. Fugue State (3:32)
  7. Round the City Square (4:04)
  8. Angels Rearrange (3:16)
  9. Keep Believing (4:24)
  10. First Time Joy (4:53)
avatar van frolunda
Nieuw album,een boek en de eerste single The Descent klinkt alvast geweldig.Bob Mould is terug.

avatar van Oldfart
..........oehh: spannend

avatar van frolunda
Dat boek is trouwens al een jaar uit,heb waarschijnlijk zitten/liggen slapen.Toch maar lezen.....

Was ie ooit weg dan?
Hij vertoont gelukkig nog altijd de overbekende menselijke trekjes: soms introvert en somber, dan weer mateloos enthousiast. Maar sowieso nog altijd verknocht aan noise. En met een gezonde hekel aan pauzes.
Mijn weekend, mijn maand, mijn jaar ... ze zijn weer helemaal goed!

avatar van Oldfart
Eerste indruk na een rondje Luisterpaal: sweet as Sugar !!!!

avatar van oftewel
Fijne plaat zeg. Hij lijkt de foo fighters wel

avatar van Beukertje
oftewel schreef:
Fijne plaat zeg. Hij lijkt de foo fighters wel

Foo Fighters herken ik hier niet in. Wel Hüsker Dü

Kom op he, Bob vergelijken met de Foo Fighers, zoiets als nog niet de veters mogen strikken, de FF mochten willen dat ze de power van the Huskers ook maar een beetje zouden hebben. Schijnt een goede Bob plaat te zijn, binnenkort ff checken

avatar van frolunda
Heb deze veel te lang op de plank laten liggen en nu zie ik dat Bob alweer een nieuw album uit heeft.Desalniettemin een heerlijk rock album wat prima aanknoopt bij zijn werk met Sugar en samen met Black sheets of rain zijn sterkste solo werk vormt.En hoe zeer ik de aanwezigheid van Grant Hart ook blijf missen met de distortion op 10 en ijzersterke songs als the Descent,Fugue state en Angels rearrange wordt die voortsluimerende pijn een stuk draaglijker.Siver age is goed,erg goed.

Heerlijk energiek!!
Bob Mould klinkt hier als een jonge hond; natuurlijk hoor je Hüsker Dü, maar ook de frisheid van de eerste albums van Green Day.
Ongelovelijk dat hij hier al de 50 jaar is gepasseerd; dat hoor je totaal niet terug.

avatar van Rain King
deric raven schreef:
Heerlijk energiek!!

yup, helemaal mee eens. wat mij betreft is dit de beste Bob Mould solorelease zelfs