36 Crazyfists - Bitterness the Star (2002)

Label: Roadrunner

1. Turns to Ashes (3:17)
  2. One More Word (3:39)

met Carl Severson

3. An Agreement Called Forever (3:22)
  4. Eightminutesupsidedown (3:17)
  5. Slit Wrist Theory (4:01)
  6. Bury Me Where I Fall (3:35)

met Steev Esquivel

7. Dislocate (3:45)
  8. Two Months from a Year (4:24)
  9. Chalk White (3:41)
  10. All I Am (4:30)
  11. Ceramic (3:03)
  12. Circle the Drain (3:41)
  13. Left Hand Charity (2:15)
avatar van Sammy
Een van de betere nieuwere metalbands van de afgelopen jaren. Een geit als zanger en erg goede en vooral originele (wat je niet vaak meer tegenkomt) nummers. Persoonlijke favoriet is Slit Wrist Theory, geweldige zang! 4.5* Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de nieuwe, die maandag uitkomt als t goed is.

Inderdaad een goed album met een beetje een schaapachtige zanger . Het toevoegen werkt dus blijkbaar weer zie ik

ze noemen het ook wel eens sheepmetal geheh. maar de stem van de zanger is wel erg vet! zouden er meer van moeten zijn

avatar van Exfrozen
lekkere metal

Fijn CD-tje, ook mooie hoes.

top album, Brock's stem is af en toe wel skeit irritant maar meestal wel cool

avatar van neyonn
36 Crazyfists tonen op hun debuutalbum vlagen van hun talent en originaliteit. Spijtig genoeg zijn sommige nummers vrij overbodig aangezien ze teveel klinken als andere nummers op dit album.

Hoedanook een degelijk debuutalbum, maar als je wilt horen wat ze kunnen op het toppunt van hun kunnen moet je bij A Snow Capped Romance zijn.

Toptracks: Turns to ashed, Eightminutes, Bury me where I Fall

bennerd
Zo, het eerste bekende album van deze heren plus geit. Ze laten ons een mix tussen metalcore en nu-metal horen, wat in sommige nummers verrassend goed uitpakt, en dan vooral in het klassiekertje Slit Wrist Theory. Toch irriteert de stem van de waarschijnlijk gras etende zanger na een tijd, waardoor ik deze toch weinig opleg. Mijn voorkeur gaat uit naar Resl Inside the Flames, dat nog een pakje agressiever is.