Kate Ryan - Electroshock (2012)

Belgiƫ

3. Broken (3:30)

met Narco

4. Robots (3:26)
  5. Crazyville (3:28)
  6. Walk to the Beat (3:04)
  7. Electroshock (3:08)
  8. One More Time (3:11)
  9. Running Away (3:20)
  10. Madness (3:44)
  11. Leave It Alone (3:05)
  12. Everytime (3:23)
  13. Little Braveheart (3:29)

met Charlotte Perrelli

14. Run Away (2:56)

met Tim Berg

1,5
Nou daar komt ze weer. 'Broken' vind ik wel een leuke zomerse single alleen jammer dat Narco erop te horen is. Het idee van een rapper op die plaat is niet slecht maar Narco klinkt voor geen meter en raakt kant noch wal met zijn 'raps'. Kate heeft tevens zelf ook aangegeven 'Broken' het beste nummer op de plaat te vinden.
'Madness', 'Little Braveheart' en de twee andere singles ('Lovelife' en 'Robots') vind ik niet bijster interessant dus mijn nieuwsgierigheid is er een beetje af. Maar het is Kate Ryan dus dit album ga ik sowieso beluisteren. Helaas zit er een onvermijdelijke flop aan te komen met drie singles die niet zo goed hebben gepresteerd.

Jammer overigens dat 'Life After Love' er niet opstaat, die klonk wel interessant aan de preview te horen. Ook hoop ik dat ergens op het album deze preview nog terug te vinden zal zijn. Volgens mij heeft ze dat al twee jaar op haar MySpace staan en ik ben nog steeds benieuwd naar de volledige versie.

avatar van Jonas169
Je kan het volledige album nu al beluisteren op spotfity! En waaaow .... prachtig album! Ik vind persoonlijk dat ze evolueert in haar muziek en niet zoals meerdere artiesten blijft kauwen op dezelfde beats! Van mij mag dit album hoog scoren in de albumcharts in Europa en ver daarbuiten!

avatar van Editoor
Jonas169 schreef:
Je kan het volledige album nu al beluisteren op spotfity!

Ik zie hem niet staan hoor

2 nummers met run away? running away en run away? vreemd

themonster310 schreef:
2 nummers met run away? running away en run away? vreemd

Ja, dat klopt

1,5
Ik vind het jammer dat dit album zo overgeproduceerd klinkt. De Eurodance die ik zo leuk vind aan Kate Ryan is ingeruild voor een meer ge-autotunede popsound. (Tegenwoordig klinkt bijna alle 'dance' zo Amerikaans - echt verschrikkelijk). 'Believer' is wel behoorlijk pakkend en vind ik dan ook een leuke plaat. Ook 'Broken' blijft nog steeds leuk al moet ik wel zeggen dat ik de video versie een stuk beter vind, hier zijn alle catchy delen uit het nummer gehaald. Het lijkt ook wel alsof de nummers absoluut niet langer mochten duren dan 3 en een halve minuut (twee uitzonderingen daar gelaten die er net overheen schieten).
We hebben er 4 jaar op moeten wachten maar het was het absoluut niet waard. Ik vraag me af waar ze van hieruit naartoe gaat (of er uberhaupt nog wel een 6e album komt). 'Believer' en 'Broken' zijn dus de hoogtepunten op een anderzijds zeer forgettable album

avatar van Jonas169
Het album komt binnen op een zesde plaats in de Ultratop Albums 200 in België (Vlaanderen)!!

beatcluster
Dit valt me heel erg tegen... Ik vond haar oude nummers altijd wel leuk, maar dit is overgeproduceerde, inspiratieloze zooi. Hoewel er wel een paar catchy deuntjes opstaan, zijn die alsnog waardeloos door de productie en vooral de ontzettend bewerkte stem van Kate. Toppunt van onoriginaliteit vind ik het laatste nummer: hier wordt 'iTrack' van Tim Berg (wat 2 jaar geleden uitkwam) gebruikt als instrumental...
Maargoed, voor de mensen die dit nog zouden willen beluisteren: de hoes is net zo mooi en origineel als dit album.

avatar van Emile93
1,0
De laatste jaren ben ik steeds meer van Kate's muziek gaan houden, maar dit album is in 1 woord 'bagger'. Kate heeft totaal de verkeerde keuzes gemaakt voor dit album. Weg zijn de heerlijke eurodance deuntjes en meezingers. Daarvoor in de plaats zijn futloze, ongeinspireerde nummers in de plaats gekomen. Kate's stem is helaas erg bewerkt bij de nummers op dit album. Hopelijk wordt een nieuw album meer iets van haar oude niveau.

Leukste nummer: Believer
Slechtste bagger: Robots (wat een ***nummer)

Jonas169 schreef:

Jonas zou je misschien op willen houden met albums uit mijn top10 halen en laag beoordelen? Ik zie dat je nu hetzelfde doet bij beatcluster. Als je ze al beluisterd hebt is dit behoorlijk triest.

Mind Ruler
Ik wist niet dat Miss Kniezwengel nog albums uitbracht.

avatar van Thorgal
Zeer goed album. Helemaal van deze tijd weer. Mevr. Ryan blijft niet hangen. Luistert lekker weg, danst nog beter. Elektro Dance zoals die moet zijn. Ook blij met de toevoeging van Tim Berg. Enige kritiekpunt is haar enorm bewerkte stem.

spit.tsvnami
Gaat ze hiermee proberen jonge fans binnen te halen of wat is eigenlijk de bedoeling van dit album... Haar porno blonde zien er wel weer stralend uit op de cover, die heeft ze gedaan bij kapper Michelle hier in de straat.