Pixies - Gigantic / River Euphrates (1988)

Label: 4AD

1. Gigantic (3:14)
  2. River Euphrates (3:24)
  3. Vamos (3:29)
  4. Heaven (Lady in the Radiator Song) (1:49)
avatar van HammerHead
Is dit niet gewoon een single?

avatar van Frytz FM
HammerHead schreef:

Is dit niet gewoon een single?

Kijk maar eens op www.pixiesmusic.com.

fastpulseboy
ja gewoon een single maar wel een hele mooie........heerlijk die langere versie van river euphrates. Ik heb deze toevallig laatst ook nog op 12" gevonden dus nu ook op de draaitafel.

avatar van dj maus
Briljante David Lynch-cover, ook.

avatar van WesleyX16
Het is in wezen een EP. Maar ik kan me voorstellen dat je het een single vindt. Ik begrijp ook niet zo goed wanneer iets een EP is en wanneer niet. Het schijnt zoiets te zijn dat de nummers of versies wel al dan niet op een reguliere album zijn verschenen of zoiets.
Vroeger was dat duidelijk. Een single was zo'n klein schijfje met een A en een B-kantje.

Gigantic is ook het nummer dat toen regelmatig op de radio te horen was. Vamos is overigens mijn favoriete Pixies-nummer.