Oscar and the Wolf - Summer Skin (2012)

Belgiƫ

3. All We Want (3:54)
  4. Ribbons (3:10)
  5. Wash Your Face (4:22)
avatar van hansjuvefan
Op de site van de standaard al te beluisteren:

Beluister 'Summer Skin', de nieuwe EP van Oscar and The Wolf - De Standaard

Het was in het begin van het jaar al duidelijk dat ze een andere richting gingen inslaan. Minder folk, meer elektrisch. Ik vind dat ze wel wat weg krijgen van Warpaint...

De zang van Max Colombie nog altijd in de hoofdrol, maar nu nog veel meer gelaagd.
Ook hebben ze deze keer gekozen voor een professionele mix olv Robin Proper-Sheppard(Sophia en The God Machine), die duidelijk zijn stempel gedrukt heeft.

Benieuwd wat ze er live van teweeg brengen!

avatar van kappottevic
Ook te beluisteren op de vpro luisterpaal!

Verbluft luisterde ik gisteren bij Plato Utrecht naar prachtige folk / pop muziek. Er zat zoveel gevoel in, er werd zo mooi gezongen. Dat alles op een fraaie deels electronische, deels semi-akoestische basis. Maar dan ook weer gemengd. Kunt u mij nog volgen? Het levert een prachtig vol en rijk geluid op, origineel en mooi geproduceerd. Het doet me denken aan het beste werk van Angus & Julia Stone. Op het aardige Ribbons na zijn alle nummers van heel mooi tot juweeltjes. Orange Sky is briljant.

Vervolgens blijkt het (alweer!) een Belgische groep te zijn met pas met hun tweede EP: knap hoor!
Bij Plato was de EP een tientje, je kan 'm ook officieel downloaden vanaf iTunes voor maar 3,99: doen hoor, deze band verdient een steuntje in de rug.

Net ontdekt en wat klinkt dit veelbelovend!

Yann Samsa
Orange Sky enige nummer die meer dan 'wel leuk' is.

avatar van DjFrankie
Orange sky vind ik een van de mooiste nummers van 2012, blijft maar groeien .
Deze E.P. straalt een geweldige sfeer uit!
Zanger heeft een geweldige stem trouwens, weer zo'n top band uit Belgie.

avatar van stoepkrijt
DjFrankie schreef:
Zanger heeft een geweldige stem trouwens
Ik ben ook fan van zijn stem! Hij doet me geregeld aan Thom Yorke denken, vooral wanneer hij soms wat binnensmonds of klagerig zingt.

avatar van stoepkrijt
Het is dat ik nogal zuinig ben met het uitdelen van de maximale score, maar als ik net zo scheutig zou zijn als de gemiddelde Mume'er had dit album allang 5 sterren van me gekregen.

De composities zijn echt ongelofelijk rijk en gevarieerd en de klagerige zang past perfect bij de stemmige sfeer. Alleen All We Want klinkt wat luchtiger. Het totaalpakket is een ep met muziek waardoor ik me heel gemakkelijk (en even gewillig) laat meeslepen.

Ja ja, dit is echt hele sterke muziek!