Steindór Andersen & Sigur Rós - Rimur (2001)

IJsland
Label: Krúnk

1. Kem ég Enn Af Köldum Heiðum (6:19)
  2. Til Ei Lætur Tíðin Mér (1:00)
  3. Fjöll í Austri Fagurblá (6:00)
  4. Slær á Hafið Himinblæ (1:29)
  5. Hugann Seiða Svalli Frá (6:02)
  6. Lækurinn (5:49)

met Sigurður Sigurðarson

avatar van dynamo d
Heeft deze EP geen plaatje/hoes?

Een volledig witte hoes. Hoort zo.

avatar van dynamo d
herman schreef:
Een volledig witte hoes. Hoort zo.

Typisch IJslands. Ben trouwens deze EP aan het zoeken maar kan 'm tot nu toe nergens vinden. Maar geef niet op...

Ik heb hem maar 1 keer geluisterd, maar ik vond hem niet zo. Eigenlijk de enige Sigur Ros release waarmee ik dat heb. Maar ik moet er nog 's naar luisteren om te kunnen stemmen...

herman schreef:
Ik heb hem maar 1 keer geluisterd, maar ik vond hem niet zo.

Ik heb er minder problemen mee: liever dit dan Ba Ba Ti Ki Di Do.
Uiteraard sfeervolle klanken en je kunt je zo weer in een sprokkjeswereld wanen alleen nu doen ze het dus samen met Steindór Andersen die er misschien voor zorgt dat mijn enthousiasme wat minder groot is dan bij de reguliere albums. Desondanks vind ik het hier en daar wel degelijk genieten.

avatar van thebestfreaks
Ik vind dit een erg mooie EP waarbij de zang van Andersen een kerkelijke sfeer meegeeft. Mooi !

avatar van Erikpol
Hugann Seiða Svalli Frá (alias Á Ferð Til Breiðafjarðar) is natuurlijk geniaal, van de Heima DVD

Grid Gorilla
Not my cup of tea!

Eerste EP die ik luisterde van Sigur Ros en jammer genoeg was het toch niet zoals verwacht. In tegendeel, het was iets wat ik helemaal niet wou. En toch begon het allemaal lekker sfeervol dat eerste nummer tot de zang van Andersen.
Sigur Ros blijft ook zijn best doen op de achtergrond en dat geeft wel iets dromerig, maar steeds die vreselijke zang erdoor waar ik niet gewend aan kan geraken verpest de sfeer ook nog eens
En dan ook nog die tussentracks zonder Sigur Ros, al helemaal mijn ding niet.

2.5/5 voor Sigur Ros die toch nog hun best hebben gedaan op de achtergrond!

Sietse
Als je nu eens een gewoon album van ze probeert. Is toch wel anders dan dit werk.

Grid Gorilla
Het gewone werk van hun ken ik goed hoor, moet alleen er nog op stemmen

Sietse
ahh ok