Eminem - Infinite (1996)

Label: Web

1. Infinite (4:01)
  2. W.E.G.O. (Interlude) (0:21)

met DJ Head en Proof

met Thyme

8. Never 2 Far (3:37)
  9. Searchin' (3:44)

10. Backstabber (3:24)
  11. Jealosy Woes II (3:19)
  12. Rare Studio Track 1 * (3:40)
  13. Rare Studio Track 2 * (0:46)
  14. Rare Studio Track 3 * (4:11)
  15. Rare Studio Track 4 * (4:38)
  16. Rare Studio Track 5 * (3:52)
  17. Rare Studio Track 6 * (4:44)
  18. Rare Studio Track 7 * (4:30)
  19. Rare Studio Track 8 * (4:59)
  20. Rare Studio Track 9 * (3:34)
  21. Radio Freestyle 1 * (1:38)
  22. Radio Freestyle 2 * (1:31)
  23. Radio Freestyle 3 * (0:56)
avatar van Improvision
Infinite.

Jammer dat enkele beats zo zwak zijn, Eminem is echt sterk.

avatar van Hurrdurr
Mwah, niet goed en niet slecht. Ergens ertussen in. Naar andere Eminem en hiphop albums kan ik vaak wel geconcentreerd luisteren, maar dit is zeker meer iets voor op de achtergrond. De beats zijn aardig, maar de Bass brothers kunnen zeker beter (wat ze later ook zeker hebben laten horen! Dre krijgt veel te veel props voor Eminems andere albums)

Ook is Eminems flow niet echt interesant. De stemmetjes, tempowisselingen en collab's met bijvoorbeeld Dre op Guilty Conscience liggen mij lekkerder in het oor, maar hier is er voor mijn gevoel niet genoeg afwisseling. In het begin ging ik hier altijd voor zitten, maar toen kwam ik er nooit doorheen.

3.0

Bigup2
Na 4 geweldige albums van Eminem begon ik dit album ook maar te luisteren.

En dit is album is VEEL beter dan encore en relapse.

Ik geef het een 3.5 *

RedLightCityBoy schreef:

Nee man! de beats zijn juist lekker rauw en soulvol. echt de beste beats waar Eminem over heeft mogen rappen.

Ik moet me hernemen, beats zijn idd goed.

Basic maar leuk om te luisteren !

avatar van Metalhead99
Lekker debuut van een rapper die ik altijd al vermakelijk heb gevonden.

avatar van Arrie
Als je op Musicmeter kijkt, zie je dat het debuut van Eminem zowel veel minder stemmen als een veel lager gemiddelde heeft dan de drie albums die erna komen. Dat eerste is te begrijpen, dit album is immers nog van voor zijn eerste hits. Ik vind het wel onterecht dat dit album minder stemmen heeft, en ben het dan ook absoluut niet eens met het lage gemiddelde. Ik snap het ook eigenlijk niet helemaal. Wel een beetje, want degenen die stemmen zijn natuurlijk veelal Eminem-fans, en dit is toch wel een beetje een andere stijl dan waar ie later mee zou doorbreken. Dit klinkt eigenlijk nog vrij gewoontjes vergeleken met de albums erna. Dat neemt echter niet weg dat het wel gewoon een erg goed album is, wat mij betreft z'n één na beste zelfs!

Neem nou Infinite, een fijne rustige beat waar Eminem gewoon prima over rapt. Erg rustig voor zijn doen, maar dat is eigenlijk juist fijn, zeker in combinatie met de beat. De teksten zijn niet te vergelijken met later, hier is het nog gewoon vooral brag & boast, maar wel erg goede brag & boast. Erg fijn, en dan komt het refrein... Niet heel bijzonder, maar ook gewoon weer erg fijn, bijv. hoe er een pianootje bijkomt, en Eminem brengt het overtuigend. Eminem is verre van vernieuwend bezig, maar hij brengt gewoon erg degelijke hip-hopmuziek op dit album, en daar is helemaal niks mee.

De rest van het album gaat grotendeels verder in het verlengde van het titelnummer. Een nummer als Open Mic is bijvoorbeeld wat minder rustig, het nummer heeft een lekkere drive en Eminem flowt er lekker op los. Het refrein, door Thyme, klinkt zelfs vrij aggressief. Leuk gastoptreden, maar andere gastoptredens zijn niet heel bijzonder. Ze voegen niet al te veel toe eigenlijk, het zijn ook vrij matige rappers. Alleen Kon Artis doet het op Searchin' eigenlijk best goed!

Hoogtepunten zijn wat mij betreft Tonight (wat een heerlijk catchy refrein!), Never Too Far (lekkere beat, en ook hier weer zo'n lekkere drive, het vliegt zo voorbij ), en Infinite. Maar eigenlijk is elk nummer wel prima. Tekstueel vind ik It's OK het mooist, over hoe die zo graag een beter leven zou willen, om goed voor z'n familie en z'n dochtertje te kunnen zorgen. Ook Searchin' is mooi, een, jawel... liefdeliedje! Beats zijn prima, Eminem rapt verdienstelijk. Prima debuut dus.

Grappig is trouwens ook hoe Eminem in Never Too Far rapt over hoe arm hij is (hij heeft zelfs te weinig voor de bus), en dat ie graag rijk en miljonair zou worden. Nou, dat is hem gelukt!

avatar van MAS
MAS
Het aantal stemmen dat een album krijgt kan toch niet onterecht zijn? Minder mensen kennen dit album gewoon en dat is logisch omdat alle albums die hierna kwamen miljoenen keer verkocht zijn.

avatar van Arrie
Zo bedoel ik het niet. Ik vind het heel logisch, maar ik vind het gewoon jammer, omdat ik dit album minstens zo goed vind als de albums die erna kwamen. Onterecht, omdat het in kwaliteit niet minder is... vind ik dus. Ik ben het verder wel met je eens.

Ik ben totaal geen eminem fan maar ik vind dat je een album op zijn waarde moet beoordelen en ik vind dit album echt goed. Ik lees dat anderen juist zij latere shit digge maar voor mij is dit zijn enigste goede album. echte hiphop

Ik vraag me af wat er was geworden van Eminem als hij met zijn album Infinite bekend was geworden. Ik denk dat er NOG beter en vooral meer serieuzer nummers uit zouden komen... wat gedaan is is gedaan.

avatar van Stapler
Het openingsnummer en Jealosy Woes zijn echt kippenvel tracks

avatar van Jar0on
Gewoon een lekker album, luistert heerlijk weg

Maidenfreak
Eminem nog steeds een held alle tracks zijn zo heerlijk De titeltrack blijf ik nog steeds draaien.

avatar van DarkoMarco
Top album van eminem,

eerste keer moest ik bijna huilen omdat ik het zo mooi vond
Eminem die zo anders is, en zo zijn best doet, met gecompliceerde teksten. echt een geweldige rookie.

Infinite
Searchin
It's OK
313
Never 2 far.

De toptracks!

Wie weet waarom het Jealosy Woes nummer 2 heet? waar is nummer 1?

*4.0

** heej nu staat de score op: 3,13! toeval!

avatar van Yestsida
Als Eminem-liefhebber is dit echte debuut natuurlijk een must have.

Nergens klinkt het slecht maar ook niet bepaald super. Sinds hij bij Aftermath tekende heeft hij (artistiek) toch een grote groei meegemaakt. Lievelingsnummer van dit project is 313.

3,5* voor deze jonge Slim Shady.

HoofdHoofd
Is er een geremixde versie van dit album?

avatar van Silky & Smooth
Nogal laag gemiddelde. Infinite steekt inderdaad bleek af bij later werk, maar dat maakt het nog niet een slecht album. We horen hier een rustiger, minder uitgesproken Eminem, maar toch ook al de grappige, soepel flowende rapper van nu. Hij is na dit album zeker gegroeid, maar ik vind het hier al een genot om naar hem te luisteren. Daarbij past deze Eminem uitstekend bij de geweldige beats van Mr. Porter. Zijn subtiele producties doen mij denken aan die van Dilla bij The Pharcyde en Slum Village. Een groot pluspunt aan dit album!

avatar van Perpetual
Waarschijnlijk al bekend bij de meesten, maar Eminem heeft niet lang geleden een "remix" uitgebracht van Infinite:
Eminem - Infinite (F.B.T. Remix) [Official Audio] - YouTube

Zou het echt gaaf vinden als dit bij de hele cd gebeurt.