Divine Fits - A Thing Called Divine Fits (2012)

Canada / Verenigde Staten
Label: Merge

1. My Love Is Real (2:48)
  2. Flaggin a Ride (3:47)
  3. What Gets You Alone (3:02)
  4. Would That Not Be Nice (4:00)
  5. The Salton Sea (4:19)
  6. Baby Get Worse (4:15)
  7. Civilian Stripes (2:26)
  8. For Your Heart (5:36)
  9. Shivers (4:56)
  10. Like Ice (0:39)
  11. Neopolitans (4:00)
avatar van Kuk
Kuk
Het hart van Spoon in samenwerking met Spencer Krugs beste vriend Dan Boeckner en geen reacties?! Toch wat stilletjes gepasseerd dit plaatje, maar dat klinkt zo bij de eerste maal niet terecht. Moet wel zeggen dat ik Daniels stem wat beter vind passen bij de swingende, af en toe electronisch getinte powerpop zoals de meeste nummers te omschrijven zijn. Het resultaat is toch wel redelijk wat je mag verwachten als je Spoon's Transference en Handsome Furs Sound Kapital in de blender gooit. Of het op lange termijn ook die plaatjes voorbijstreeft, is nog even afwachten, maar voorlopig blijft dit in de afspeellijstjes circuleren hier!

avatar van sean leonard
Het is alsof Britt Daniel de jas van Ian Curtis heeft aangetrokken en naar de studio is gegaan. En die jas staat hem goed. De plaat roept een fijn gevoel op en is spannend van begin tot eind. Echt overdonderend zoals Spoon dat soms wel is vind ik de plaat niet. Heel erg goed is hij wel.