Mono Inc. - After the War (2012)

Duitsland

5. Arabia (4:19)
  6. In the End (4:26)
  7. From the Ashes (7:46)
  8. Grown (4:00)
  9. My Songs Wear Black (5:04)
  10. Forever (4:23)
  11. The Long Way Home (3:57)
avatar van notsub
Mono Inc. is hier nog niet besproken? Deze Duitse gotische rockers zijn hier blijkbaar niet zo bekend. Toch verdienen ze aandacht, want deze CD is gewoon erg geslaagd. De opener My Worst Enemy is al gelijk een schot in de roos. De simpele melodie nestelt zich na één keer in je hoofd. Het nummer kan zich meten met de meer pakkende nummers van bijvoorbeeld Oomph. After The War gooit er na een uptempo nummer direct een langzamere song achter aan. Dat herhaalt meermaals. Zo is track 3 weer een uptempo song die sterk aan Billy Idol doet denken.

Het accent van de zanger stoort hier en daar, maar het enthousiasme wint het dik. Arabia is de volgende knaller; deze keer zijn het Sisters of Mercy die de inspiratie verzorgen. Deze band doet duidelijk niet zijn best de instrumentbeheersing te tonen, maar schrijft (met in het achterhoofd de liveshows) goede maar eenvoudige songs met een zwart randje.