menu

Picture - Marathon (1987)

mijn stem
2,80 (5)
5 stemmen

Nederland
Rock
Label: Touch Down

  1. Break Away (4:03)
  2. Vampire of the New Age (4:02)
  3. Money (3:56)
  4. Desperate Call (3:42)
  5. I'm on My Way (4:11)
  6. We Just Can't Lose (3:57)
  7. Don't Keep Me Waiting (3:21)
  8. Get Out of My Sight (3:55)
  9. S.O.S. (3:43)
  10. Sarah (5:03)
totale tijdsduur: 39:53
zoeken in:
Guitars & Wings
De muzikale richting van Picture veranderde nogal eens. Beginnend met hardrock, vervolgens metal en nu dus melodieuze rock. Dit is de zwane zang voor de band met Bert Heerink achter de mic. Veel keyboards a la Bon Jovi, Zinatra en Europe. Ook veel meezingbare deuntjes. Soms klinkt het wat cheesy en andere momenten best aardig.
Wel zeldzaam.

avatar van Lau1986
3,5
Deze plaat is inderdaad anders dan voorgaande Picture albums. Het is allemaal wat minder metal en meer rock. Ik vind het echter helemaal niet verkeerd klinken en dat komt ook vooral door Bert Heerink (Vandenberg) als zanger. Wat een prima zanger is dat. Verder is het misschien wat cheesy, maar ik vind het genietbaar. Leuke plaat!

avatar van B.Robertson
2,5
De dalende lijn van Picture zet zich m.i. voort. Ben in gelegenheid geweest om Marathon samen met de voorganger op CD te horen en ook op random/shuffle. Op de valreep heeft het nieuwe Picture zich een AOR-geluid aangemeten, al dan niet op Amerikaanse leest geschoeid. Had er hoopvolle verwachtingen in, aangezien Bert Heerink zingt, maar kom er gedesillusioneerd uit. Vind veel refreintjes, soms hele nummers, 'zeikerig' overkomen en het meezinggehalte vrij hoog. Ga er nog eens goed naar luisteren, alvorens er een rating aan te plakken.

Begin de nummers nu te herkennen, zo is meezinger Party te banaal voor woorden, Desperate Call een veel te kleffe ballad en wordt een aardige song als I'm on My Way 'opgesierd' met keyboards à la Het Goede Doel; niets ten nadele van die band, maar het gaat hier om Picture. We Just Can't Lose is dan tot dan toe het meest geslaagde nummer, Get Out of My sight gaat ook ware het niet dat er vreemde Kashmir-achtige keyboards inzitten. Bij het uptempo S.O.S. zijn de keys ook prominent aanwezig, neemt niet weg dat het als compositie goed te pruimen is. En ook Sarah doet het zo raar nog niet, al probeert men het refrein gladjes te maken. Het is met name de tweede helft van Marathon die Picture van de ondergang redt en mij als luisteraar voor erger behoedt.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:29 uur

geplaatst: vandaag om 22:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.