Eclipse - Bleed & Scream (2012)

Zweden
Label: Frontiers

1. Wake Me Up (4:41)
  2. Bleed and Scream (4:05)
  3. Ain't Dead Yet (4:03)
  4. Battlegrounds (4:15)
  5. A Bitter Taste (5:08)
  6. Falling Down (4:25)
  7. S.O.S. (3:53)
  8. Take Back the Fear (3:32)
  9. The Unspoken Heroes (3:21)
  10. About to Break (4:26)
  11. After the End of the World (6:14)
avatar van Dream Theater
Al even wat van gehoord. Heerlijke hardrock met een metalsausje.

avatar van Dream Theater
Dit is nou zo`n plaat waar je als rock liefhebber blij van wordt. Scandinavische band die heerlijk in het gehoor liggende hardrock met metal invloeden laat horen. De zanger Erik Martensson is van wereldklasse en gitarist Magnus Henriksson kan een aardig potje gitaar spelen. De nummers zijn over het algemeen vlot ( een echte ballad staat er niet op) en weten zich gelijk in je hersenpan te nestelen. Door de uitstekende productie klinkt het allemaal lekker powerful en dus is er geen tijd om in te dutten! Beste nummers voor mij het snelle Take Back the Fear, het enigzins Whitesnake achtige Unspoken Heroes (vet intro),het rustig beginnende Bitter Taste maar later een knallende rocker wordt en het beukende sluitstuk After the End. Er staat geen slecht nummer op deze cd mensen!

Ozric Spacefolk
Ik kende deze band dus nog niet, en zie dat ik een hoop heb in te halen.

Deze kruising tussen powermetal en hardrock werkt zeer verslavend.

De zanglijnen zijn erg 80's, en doet zelfs denken aan Europe en Abba.

Het muzikantschap is zeer hoogstaand. De riffs zijn snel en melodieus. De solo's erg virtuoos en de drumpartijen erg inventief en snoeihard. Met name het dubbelbasswerk is erg strak en goed uitgevoerd.

De zanger is erg goed en heeft een flink bereik, hij kan flink de hoogte in zonder te schreeuwen. Alle songs zijn catchy en makkelijk meezingbaar.

avatar van vielip
Top album van deze Zweedse band! Ze hebben eigenlijk nog nooit een slecht album afgeleverd. Ze schudden schijnbaar zonder moeite het ene na het andere pakkende nummer uit de mouw.